حضور کاروان زیر سایه خورشید در ۸۰۰ نقطه گیلان

مژدهی ازحضور کاروان زیر سایه خورشید در ۸۰۰ نقطه گیلان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، اسحاق مددی مژدهی عصر امروز (سه شنبه ۱۱اردیبهشت) در نشست خبری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: کانون جوانان رضوی متولی کاروان بین‌المللی «زیر سایه خورشید» با سابقه ۱۷ ساله است. ‌

 مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلانبه برنامه «زیر سایه خورشید» به عنوان یک شبکه مردمی اشاره کرد و گفت: این شبکه مجموعه‌ای از تشکل‌های مردمی است که در طول سال فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند و در ارتباطی که با آستان قدس دارند منجر به اعزام کاروان‌ها خواهند شد.

مژدهی تصریح کرد: هدف از حضور این کاروان‌ها احیای سنت زیارت از راه دور است که توسط تعدادی از خادمین فرهیخته آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.


این خادمین طی فرآیندی در طول چند ماه انتخاب می‌شوند تا به بهترین وجه پیام سیره رضوی را از چارچوب حرم به سراسر دنیا ابلاغ کنند.

مددی مژدهی از میزبانی سه کاروان در سال جاری در استان گیلان خبر داد و افزود: هر کاروان متشکل از ۴ نفر از خادمین است که از بازه ۲۲ اردیبهشت تا ۱ خرداد در بیش از ۸۰۰ نقطه و ۱۷ شهرستان حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید بیان کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، حضور در گلزار شهدا، سرکشی به خانواده‌های شهدا، حضور در مناطق محروم و روستایی، عیادت از بیماران، دیدار با زندانیان، حضور در مدارس و نواخته شدن زنگ دهه کرامت، حضور در مناطق مرزی، کارخانجات، آتشنشانی و ... از جمله برنامه‌های این کاروان است.  

مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان تصریح کرد: در سال گذشته به همت اصحاب رسانه، شاهد بزرگترین جشن با حضور ۲۰ هزار نفری از جمعیت مردم بودیم که در آستان قدس رضوی به عنوان خیابان نور درج شد.

کد خبر 1761251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha