اهدای مدال نائب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان به موزه رضوی

نائب قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان در مکزیک ۲۰۲۳، مدال خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، طاها نعمتی مقدم امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) طی مراسمی مدال نقره خود را که در مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان در مکزیک ۲۰۲۳ کسب کرده بود، به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

افزایش رکورد نوجوانان در مسابقات قهرمانی وزنه برداری دهلی نو

وی در این مراسم که با حضور مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی و مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی در محل سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: با استعانت از حضرت رضا(ع) سال گذشته توانستم سه مدال نقره را کسب کنم و همچنین رکورد نوجوانان کشورمان را افزایش بدهم.

قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان خاطر نشان کرد: قبل از آغاز مسابقات نذر کردم اگر بتوانم رکورد را افزایش بدهم، مدالم را به امام رضا(ع) هدیه بدهیم از همین رو با عنایات امام رئوفم موفق شدم ۶ کیلوگرم رکورد را افزایش بدهم و مدال قهرمانی را از آن خود کنم.

نعمتی مقدم ادامه داد: قهرمانان واقعی شهدا هستند و به‌برکت خون این شهیدان می‌توانم وزنه‌های سنگین را بالای سر ببرم و برای وطنم مدال کسب کنم.

موزه رضوی؛ گنجینه‌ای رنگارنگ از افتخارات ورزشکاران کشورمان

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی در ادامه این مراسم با بیان اینکه گنجینه و موزه آستان قدس رضوی شاهد مدال‌های رنگارنگ ورزشی و هنری فراوانی است، گفت: این مهم نشان دهنده عشق و اردات ورزشکاران و هنرمندان به اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت رضا(ع) است.

علیرضا اسماعیل‌زاده افزود: مدال آوران با اهدا مدالهای خود به موزه آستان قدس رضوی، نامشان را ماندگار می‌کنند و الگوی خوبی برای سایر جوانان و افتخارآفرینان کشورمان هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۸۷ مدال المپیکی، ۹۰ کاپ ورزشی و سه مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدالهای متنوعی را به این موزه اهدا کرده‌اند.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: کشتی‌گیران کشورمان تاکنون ۴۲ مقام ارزشمند بین‌المللی را در عرصه کشتی کسب کرده اند که تعداد ۱۲ مدال در موزه موجود است و به نوبت در موزه حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشته می‌شود. 

حمایت آستان قدس رضوی از ورزشکاران 

مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: ورزشکاران با کسب مدالهای قهرمانی، پرچم سه رنگ کشورمان را در مجامع بین‌المللی به اهتزار درمی‌آورند و برای کشور افتخار آفرینی دارند.

رضا امین‌زاده، با بیان اینکه شهر اردبیل مهد وزنه‌برداری است، گفت: ورزش وزنه‌برداری جز ورزشهایی است که تاریخچه خوبی در کشور دارد و ورزشکاران خوشنامی تا کنون افتخارات بسیاری برای کشور کسب کرده‌اند از همین رو ورزشکاران در حوزه اخلاقی الگوی خوبی برای جوانان این مملکت هستند.  

وی تاکید کرد: مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی از ورزشکاران در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند و میزبان آنان خواهد بود.

گفتنی است، طاها نعمتی وزنه‌بردار نوجوان کشورمان که متولد سال ۱۳۸۴ بوده و در رده سنی نوجوانان در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم در بیستمین دوره مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در دهلی نو کشور هند در مردادماه سال گذشته شرکت کرده بود در حرکت اول و دوم یک ضرب وزنه‌های ۱۶۰ و ۱۶۶ کیلوگرم را مهار کرده و به مدال طلای یک ضرب رسید.

پایان پیام/

کد خبر 1761256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha