۱۰ هزار مترمربع به فضای سبز شهر افزوده می شود

سرپرست فضای سبز شهرداری شیروان گفت: تا دهه فجر امسال، ۱۰ هزار مترمربع به فضای سبز شهر شیروان افزوده می شود.

جواد باباپور، سرپرست فضای سبز شهرداری شیروان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: به مناسبت هفته شوراها، عملیات اجرایی "پارک خطی بسیجیان" شیروان واقع در بلوار دفاع مقدس کلنگ زنی شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح فضای سبز در دو فاز توسط شهرداری شیروان انجام می شود که فاز نخست با مساحت دوهزار و ۷۱۰ مترمربع شامل هزار و ۴۷۰ مترمربع فضای سبز خواهد بود.

باباپور عنوان کرد: مبلغ اولیه در نظر گرفته شده برای اتمام عملیات فاز نخست، ۴۷ میلیارد ریال است که طی ۶۰ روز به اتمام خواهد رسید.

سرپرست فضای سبز شهرداری شیروان بیان کرد: همچنین فاز دوم با مساحت هفت هزار مترمربع، چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای سبز در نظر گرفته شده که شامل زمین ورزشی روباز، تجهیزات ورزشی، آبنما و سرویس بهداشتی است.

سرپرست فضای سبز شهرداری شیروان اضافه کرد: همچنین برای احداث عملیات فاز دوم پارک خطی بسیجیان، ۸۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تا دهه فجر امسال به اتمام خواهد رسید.

باباپور تعداد کل پارک های این شهر را ۱۴ پارک عنوان کرد و افزود: اکنون مجموع کل مساحت فضای سبز شیروان به غیر از این پارک، ۱۲۱ هکتار است.

 وی با اشاره به اهمیت فضای سبز بیان کرد: توسعه شهرها و ماشینی شدن زندگی شهری عاملی برای بیشتر شدن آلودگی هوا و به خطر افتادن محیط ‌زیست شده است.

وی افزود: کاهش استرس و افزایش روحیه شادابی از دیگر مزایای داشتن فضای سبز خواهد بود.

کد خبر 1761267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha