«طرح حامیم ۳» در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

طی مراسمی با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند «طرح حامیم ۳» برای علاقمندان به فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدعلی جعفری- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند شامگاه (۱۱ اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه «طرح حامیم ۳» در تالار ولایت دانشگاه بیرجند اظهار داشت: از ویژگی دانشجویانی که کار تشکّلی و تشکیلاتی انجام می دهند این است که اهل مطالعه هستند.

وی افزود: همچنین این دانشجویان خودشان برنامه ریز، مجری، قاری، سخنگو و ... بودند که نسبت به آگاهی زمان هم آگاهی بالایی داشتند و هم دور دست ها را می دیدند.

حجت الاسلام جعفری افزود: دانشجو باید یک جامعیتی را داشته باشد، امروز دانشجویان در کل دنیا و حتی دانشجویان لائیک هم متوجه این شده اند که در سرزمین اسلامی و قدس چه می گذرد.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ دانشگاه در غرب به نفع فلسطین و مردم مظلوم غزه اعتراضاتی را داشته اند، افزود: دانشجو باید هویت خود را حفظ کند و به عنوان آزادیخواه، اعتراض خود را بیان کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند به دانشجویان کنشگر و دغدغه مند تصریح کرد: این دانشجویان با کتاب و کتابخوانی باید خودشان را رشد دهند.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: در طرح حامیم، فرمایشاتی را مقام معظم رهبری تحت عنوان «حلقه های میانی» داشتند و وظایفی را اشاره کردند؛ حلقه های میانی نه دولتی ها هستند و نه دستگاه دیگری بلکه حلقه های میانی کنش‌گران و دغدغه مندان و انقلابی ها هستند که دغدغه ارزش ها و حاکمیت ارزش ها را دارند و برای اصلاح امور در میدان حاضر می شوند.

گفتنی است، دوره حامیم یه دوره ویژه دانشجویان کارشناسی با اولویت ورودی‌های ۱۴۰۲ است که علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی هستند و در دو مرحله دانشگاهی و استانی برگزار می‌شود.

در این دوره‌ی تفریحی فرهنگی، در خصوص کنش‌گری اجتماعی و فرهنگی به دانسته‌های دانشجویان اضافه می‌شود. این دوره شامل اردو، نشست هم‌اندیشی، بازی و تفریح، مسابقه، کرسی‌های آزاداندشی و ... است و به برگزیدگان این طرح هم جوایز اهدا می‌شود.

کد خبر 1761304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha