اندیشه مطهری هنوز هم گره‌گشای مسائل فرهنگی اجتماعی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: همچنان نیازمند بهره‌گیری از اندیشه‌ استاد مطهری برای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه هستیم.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم و استاد اظهار داشت: امروز ما وظیفه داریم که شاخصه های فکری و اندیشه ای مجاهد بزرگ، استاد شهید شهید مطهری را به درستی به جامعه و به خصوص نسل جوان معرفی کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اینک که ۴۴ سال از شهادت این استاد فرزانه می گذرد همچنان نیازمند معرفی و ترویج اندیشه و آثار ایشان هستیم چرا که این بزرگوار با دغدغه اسلام شناسی و حق گویی پای به عرصه گذاشت و در همین راستا نیز به شهادت رسید.

وی همچنین گفت: امروز در زمینه بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی و نیز پاسخگویی به شبهات روز ما باید از اندیشه و کلام و نوشته های ایشان بهره ببریم و البته به همین میزان هم بسنده نکرده و در مسیر جهاد تبیین بر تلاش هایمان جهت پاسخ به نیازهای روز بکوشیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: استاد مطهری را باید حقیقتاً از مصادیق بارز فرمایش امیرالمؤمنین(ع) دانست که فرمود: «طبیب دواّر بطبه» چه آنکه این بزرگوار در زندگی خود همواره به دنبال این بود که علم را به مرحله عمل رسانده و درصدد پیاده نمودن علوم و معارف در همه عرصه ها بود و این که برای جامعه خود فردی مفید و الهام بخش باشد.

کد خبر 1761319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha