خدمات درمانی رایگان به نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی زنجان ارائه می شود

۱۱۰ دندانپزشک و ۲۰۰ دستیار دندانپزشک داوطلب از سوی قرارگاه جهادی الکفیل از امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در زنجان مستقر و به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی و داروهای مورد نیاز مراجعان رایگان ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، در راستای ارائه خدمات درمانی رایگان به خانواده های نیازمند دهک یک تا پنج در زنجان تیم پزشکی قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت ماه به مدت چهار روز در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان مستقر شدند.

۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند  که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

یک‌هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تامین شده است و پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم ها تحویل بیماران نیازمند داده خواهد شد.

بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی در این مجموعه راه اندازی شده است و در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان انجام خواهد شد.

در این مدت بیان شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توانبخشی بیماران نیازمند را ویزیت خواهند کرد. نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان  جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می شوند.

همچنین در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج  مشاور داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان خواهند بود. علاوه بر خدمات بیان شده، روزانه چهار مربی هلال احمر اقدام به ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به عموم مردم و علاقمندان به صورت رایگان خواهند کرد.

اردوی جهادی با رویکرد درمانی، آموزشی، فرهنگی و با تمرکز بر ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به جامعه هدف نیازمند، با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر استان زنجان در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب شهر زنجان از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد کرد و تاکنون در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گیلان این اردوی جهادی اجرا شده است.

کد خبر 1761329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha