عصر امام صادق (ع) یکی از طوفانی‌ترین دوره‌های تاریخ اسلام است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان گفت: عصر امام صادق (ع) یکی از طوفانی‌ترین دوره‌های تاریخ اسلام است و عصر برخورد مکتب‌ها، ایدئولوژی‌ها و عصر تضاد افکار فلسفی و کلامی مختلف بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی و ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان شیروان با محوریت مراسمات و اجتماعات شهادت امام جعفرصادق(ع) اظهارکرد: سیره زندگانی امام صادق (ع) الگوی تربیتی مورد نیاز مسلمانان است که به‌کارگیری این سیره در زندگی، راه حل مناسب و عملی برای رفع بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جوامع اسلامی خواهد بود.

وی تبلیغ عملی را مهم‌ترین روش تبلیغی ائمه عنوان و اضافه کرد: مؤثرترین روش امامان در عرصه تبلیغ، تبلیغ عملی بود، یعنی خود، تجسم عالی ارزش‌های انسانی که همان ارزش‌های قرآنی است، بودند.

حجت الاسلام معلم عنوان کرد: حضرت امام صادق (ع)، در دوران امامت خویش، توانست وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی را پی‌ریزی کند و در این راستا توفیقات سرشاری به دست آورد به طوری که حدود چهار هزار نفر از مجلس درس او با واسطه و بدون واسطه استفاده می‌کردند و بسیاری از آنان به مقامات عالی علمی و فقهی نائل شدند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان با اشاره به حرکت کاروان عزاداری در روز شهادت خاطرنشان کرد: کاروان عزاداری با هدف حفظ شعائر اسلامی و ترویج فرهنگ مذهبی اقدام به برپایی عزا خواهد کرد.

به گفته حجت الاسلام معلم تمام جلسات و مراسمات به صورت اطلاعیه در قالب پوستر در فضای مجازی نشر داده خواهد شد.

کد خبر 1761468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha