سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی که در منزل شخصی خاک می خورد

عدم اختصاص بودجه دولتی برای مهیا کردن مکانی جهت نگهداری و نمایش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی توسط یک جوان شیروانی باعث شده تا آثار چندین ساله خود را در اتاق منزل خود نگهداری کند.

خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی؛ فاطمه مقدسی باجگیران

«سید مصطفی حسینی» فارغ التحصیل کارشناسی زمین شناسی از بیرجند می باشد که به دلیل علاقه وافر خود از سال ۹۰ در کار خرید و نگهداری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مشغول به فعالیت در این حوزه است. این جوان شیروانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طی این ۱۳ سال، خاص ترین سنگ ها را از معادن شاخص استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و اقصی نقاط کشور خریداری و نگهداری کردم.

حسینی عنوان کرد: ماحصل تجربه جمع آوری، هزار قطعه انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استخراج شده از زیرزمین است که ۵۰۰ قطعه سنگ کلکسیون خاص است (سنگ هایی که هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند و به صورت بلوری تشکیل می شوند و شکل خاص دارند).

وی در پاسخ به ارزش ریالی سنگ هایش افزود: نمی توان روی سنگ ها قیمت گذاشت ولی قطعا بیشتر از ۱۰ میلیارد ریال ارزش آن ها است، "زیبایی" مهم ترین علت خاص بودن سنگ هایم است که از استان های مختلف مشتری دارند و برایشان ارسال می کنم.

  حسینی از شدت سلیقه زیبایی خود در انتخاب سنگ ها می گوید: سنگ ها را از تولیدکنندگان می خرم و بهترین ها را برای خودم نگهداری می کنم، تاکنون بهترین سنگ ها را که از نظر زیبایی و کیفیت بی نظیر هستند به فروش نرساندم، همانند کشاورزی که بهترین محصول را جهت مصرف خانگی خود استفاده می کند.

 عدم اختصاص بودجه دولتی برای مهیا کردن مکان خاص نگهداری سنگ ها 

وی که کارمند اداره محیط زیست شهرستان شیروان است، بیان کرد: برای بازدید و نمایش عموم مردم خصوصا دانش آموزان تصمیم به ایجاد مکان خاصی گرفتم که آثار را به مسئولان شهرستان نشان دادم و بسیار استقبال کردند ولی گفتند بودجه دولتی و تجهیزات نمایشی جهت اختصاص مکان خاص ندارند.

حسینی نیت خود از این کار را، عدم فروش عنوان کرد و افزود: هدفم علاقه به اثر هنری و زیبایی سنگ ها بود که آن را یک کار ارزشمند معنوی می بینم، از طرفی قصدم بازدید عموم مردم و خصوصا دانش آموزان که دروس علوم زمین شناسی دارند جهت آشنایی بیشتر آنان با سنگ ها بود که مانند یک موزه به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: اختصاص یک سالن بزرگ و در معرض قراردادن این سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، باعث جذب گردشگر، مسافر، رونق اقتصادی، اشتغالزایی و درآمدزایی برای شهرستان خواهد شد، زیرا که بسیاری از اشخاص با دیدن آنان متعجب و شگفت زده می شوند و استقبال خوبی می کنند، اما دریغ از یک مکان.

سنگ هایی که نمونه جهانی ندارد

وی یادآور شد: دارای چند نمونه سنگ هستم که نمونه جهانی ندارد و برای در معرض نمایش قراردادن  این آثار باید داخل بافت شیشه ای کار شود، شناسنامه داشته باشد و کار شده باشد در صورتیکه در منزل شخصی دریک اتاق به صورت قفسه بندی، دارای نورپردازی، فشرده و چسبانده کنارهم قرارداده ام.

وی اضافه کرد: استاندارد نگهداری این سنگ ها اینگونه نیست و باید به صورت تکی داخل بافت باشد تا بتوان از لحاظ زیبایی و کیفیت تشخیص داد و مطالعه انجام شود.

حسینی سنگ های عقیق، کوارتز، آزوریت، آمیتیست، کلسیت و کریت را از جمله سنگ های باارزشی عنوان کرد که در منزلش نگهداری می شود.

کد خبر 1761470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha