آمادگی بقاع متبرکه خراسان رضوی برای جشن‌های دهه کرامت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از آمادگی بقاع متبرکه استان برای برگزاری باشکوه دهه کرامت خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: بقاع امامزادگان خراسان رضوی با نزدیک شدن به ایام دهه کرامت برنامه های متنوعی را آماده اجرا دارند و انشالله امسال شاهد برگزاری جشن های باشکوهی در این ایام پر خیر و برکت خواهیم بود.

وی با اشاره به برخی اقدمات در حال انجام در بقاع متبرکه استان افزود: در آستانه شهادت امام صادق(ع) در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم به همت مرکز افق بقعه متبرکه خواجه اباصلت(ره) مشهد تعداد ۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال تهیه و بین خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین دومین مرحله طرح قرار دوازدهم سال۱۴۰۳ در بقعه متبرکه امام زاده سید محمد علوی(ع) مشهد نیز برگزار شده و طی این مرحله ۲۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیون ریال تهیه و بین خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

آمادگی بقاع متبرکه خراسان برای دهه کرامت

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: همچنین با مشارکت خیرین و مرکز افق بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد، ۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال تهیه و بین خانواده های نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی روحانیون طرح «هجرت» با موضوع جهاد تبیین و سواد رسانه با همکاری مرکز افق بقعه متبرکه امام زادگان زین علی و عین علی(ع) شهر دررود شهرستان زبرخان از دیگر برنامه های بقاع این شهرستان در این ایام است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در بقاع متبرکه استان گفت: یکی از امامزادگانی که در حوزه آموزش قران با برگزاری کلاسهای آموزش قرآن ویژه کودکان و نوجوانان بسیار فعال است بقعه امام زاده سید حمزه(ع) شهرستان کاشمر است که به همت مرکز افق این بقعه این جلسات درحال برگزاریست.

آمادگی بقاع متبرکه خراسان برای دهه کرامت

وی یادآور شد: این روزها با نزدیک شدن به ایام دهه با برکت کرامت آئین غبارروبی بقاع متبرکه نیز در حال انجام است. چند روز پیش مراسم غبارروبی بقعه امامزاده محمد علوی(ع) مشهد و روز گذشته مراسم غبارروبی بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرازی نیا و حجت الاسلام امجدی، امام جمعه شهر رضویه و جمعی از مسئولین و خادمان افتخاری بقعه متبرکه برگزار شد.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به برگزاری «جشنواره دانش آموزی؛ بر مدار خورشید»  گفت: این جشنواره نیز حول محور بررسی زندگی و سیره امام زادگان محروق و ابراهیم علیه السلام شهرستان نیشابور در قالب های: نقاشی، خوشنویسی، طراحی، گرافیک، عکاسی، مستند، شعر و سرود در حال برگزاری است و علاقه مندان تا ۳۱ اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال نمایند.

پایان پیام/

کد خبر 1761489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha