سهم اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد کشور به هفت درصد می رسد

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه رویداد «نوچاد» گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد کشور به هفت درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، اختتامیه نخستین رویداد «نوچاد» با محوریت  رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکزی نوآوری نوچاد در شرکت صنعتی معدنی چادرملو اردکان برگزار شد.

خیاطیان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این مراسم گفت: ما امروز در قالب اکو سیستم نوآوری صحبت می کنیم در حالی که در گذشته شناخته شده نبود.

وی بیان کرد: امروز نزدیک به ده هزار شرکت دانش بنیان رسیده ایم که در اقتصاد بالای سی هزار میلیارد تومان و بالای ۳۰۸ هزار نفر اشتغال داشته اند.

خیاطیان اذعان کرد:حل مسائل اصلی کشور یکی از دغدغه های اصلی شرکت های دانش بنیان است که در کرونا این نقش را به خوبی دیدیم که نمونه آن واکسن بود.

وی گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد کشور بسیار خوب است و قرار است در برنامه هفتم سهم آن به هفت درصد برسد که در مجلس مصوب شده است و امید است به مرحله نهایی برسد.

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بیان کرد: نزدیک به دو و هفت دهم درصد سهم اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد ما است که برای رسیدن به هفت درصد باید نقش شرکت های بزرگ در اقتصاد دانش بنیان را مورد توجه قرار دهیم رد که نمونه های آن شرکت هوایی مانند چادرملو است.

وی گفت: شرکت های بزرگ نیازهای فناورانه خود را از طریق شرکت های دانش بنیان تامین کنند که این رویکرد اصلی برای رسیدن به هدف است و برای این کار ما مشوق های خوبی را دنبال می‌کنیم.

مهندس امیر علی طاهرزاده مدیرعامل شرکت صنعتی چادرملو نیز در این مراسم گفت: با توجه به سرعت جهانی شدن و رقابت پذیری در جهت بهبود توجه به اقتصاد دانش بنیان از اهمیت زیادی برخورداری است.

وی افزود: بخش نوآوری در این بخش مسلزم وقت گذاری است و شرکت چادرملو در این مسیر در تلاش است تا در بخش نوآوری و ساختار آن توجه کند.

طاهرزاده گفت: آغاز این مسیر تازه توجه به بخش نوآوری است.

وی بیان کرد: این شرکت از اکتشاف، استخراج، فراوری، تولید کندله و آهن اسفنجی برخوردار است که فرصت زیادی برای مجموعه های نوآور است تا به آن خدمت رسانی کنند.

مدیرعامل شرکت صنعتی چادرملو گفت: چادرملو جز ۳۰ شرکت فعال در بورس است که ۱۴۶ هزار میلیارد تومان سرمایه ما است که در بین مجموعه های صنعتی تا رتبه ۵ را داریم.

طاهرزاده بیان کرد: این شرکت یکی از بزرگترین تامین کنندگان زنجیره فولاد کشور به ویژه در کنستانتره با ایجاد ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ده شرکت معدنی  را مقاسیسه کنیم شاهدیم که در حال حاضر ده گروه گرایش به تکنولوژی است که در جهت بهبود بهره وری اقدام می شود و صنایع باید از آنها استفاده کنند و بر این اساس شکل مدیریت و تصمیم گیری در حال تغییر است.

میرسینا امیر شنوا دبیر برگزاری رویداد «نوچاد» نیز در این مراسم گفت: نوچاد برند نوآوری چادرملو مسیر جدید در اکوسیستم چادر ملو است.

وی افزود: نوچاد اسم رمز برای شرکت صنعتی چادرملو و اکو سیستم نوآوری بود که سال ها تلاش این اکوسیستم به اقدامات خوبی رسیده است.

دبیر برگزاری رویداد نوچاد ادامه داد: روزهای ابتدای مرکز بسیار روزهای سختی بود اما این روزهای خوب را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: حضور ۷۰ تیم  بسیار ما را در این مسیر کمک کرده است که الان در بین ۳۵ تیم خوب در تلاش هستیم تا گروه های زبده را انتخاب کنیم و در مسیر ارزیابی از ۴۹ نفر از ارزیابان کمک گرفتیم.

امیرشنوا بیان کرد: در هفته های آتی فراخوان جشنواره جدید را با محوریت هوش مصنوعی خواهیم داشت.

در پایان این مراسم نیز تیم های برتر تجلیل شدند که مشخصات ۱۰ تیم برتر معرفی شدند که تیم آنیک: طراحی و ساخت ربات هوشمند مه‌پاش، پارس کویر اروند: طراحی و ساخت نوآورانه و فناورانه انواع شارژر و اینورترهای خورشیدی، زیست بنیان فرآیند نیوساد: مکمل سبز سوخت دیزل (بایودیزل(ژرف‌اندیشان توسعه صنعت هوشمند: راهکارهای هوشمندسازی صنعت فولاد (گندله‌سازی(فراکتال: نظارت هوشمند خط تولید و انبار با بینایی ماشین و پردازش تصویر، کاوشگران صنایع معدنی راشا: پیش‌بینی و پایش آنلاین شاخص‌های کلیدی فرآیند تولید آهن اسفنجی با استفاده از روش‌های هوش مصنوعی، ویرا صنعت تجهیزکاران جنوب: طراحی و ساخت ربات حمل و نقل هوشمند، هاردمتال: تولید قطعات هاردمتالی مورداستفاده در سنگ‌شکن‌های HPGR)رویکرد اقتصاد چرخه‌ای(هوش‌مصنوعی ‌آریاواکاو: راهکارهای هوش مصنوعی در صنعت فولاد (احیا مستقیم(هوشمندسازان ویرا آکو: هوشمندسازی صنایع معدنی و فولادی با استفاده از سنجنده‌های اپتیکی به عنوان تیم های برتر بودند که تجلیل شدند.

کد خبر 1761492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha