لزوم کیفی سازی تولیدات فرهنگی هنری با موضوع ایثار و شهادت

نوری برلزوم تقویت مبحث مشارکت مردم جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و خواستار عزم جدی کمیته های عضو دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دفاع مقدس مازندران جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فرهنگی معنوی و کیفی سازی تولیدات فرهنگی منتسب به کنگره شهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، یوسف نوری- استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی درخصوص پیشینه دینی و فرهنگی مردم شریف و ولایتمدار این خطه از شمال کشور اشاره و اظهار کرد: تحقق منویات معظم له در حوزه ایثار و شهادت باید مورد توجه همگان باشد.

لزوم کیفی سازی تولیدات فرهنگی هنری با موضوع ایثار و شهادت

وی بااشاره به شاخصه های معنوی، فرهنگی و ... استان مازندران، افزود: همت و دغدغه مندی مردم این استان برای برگزاری های یادواره های شهدا ارزشمند و شایسته تحسین است.

نوری به پیشتازی مازندرانی ها در برگزاری محافل قرآنی و کلاس های آموزش قرآن کریم اشاره کرد و گفت: مردم این دیار از اولین ها در پذیرش حکومت علویان و تشیع بوده اند.

وی با اشاره به نقش مردم مازندران در دفاع مقدس و دفاع از حرم، اذعان کرد: بیکاری فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰درصد زیبنده نیست باید در مدارس شاهد و ... این قشر توانمند شده و زمینه جذب آنها در ادارات و دستگاه ها فراهم شود.

نوری برلزوم رفع مشکلات جامعه ایثارگری در حوزه مسکن، معیشت، اشتغال و درمان تاکید کرد و گفت: کار خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز باید در هر شهرستان به درستی رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تکریم مقام شامخ شهید موجب عزت فردی و اجتماعی می شود، خاطرنشان شد: باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت جامعه نخبگانی و دانشگاهی مورد توجه باشد.

نوری برلزوم تقویت مبحث مشارکت مردم جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و خواستار عزم جدی کمیته های عضو دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دفاع مقدس استان جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فرهنگی معنوی شد.

وی به تولید فیلم سینمایی و اجرای نمایش فصل شیدایی و تولید سمفونی ویژه این کنگره اشاره و برلزوم کیفی بودن این تولیدات تاکید کرد و گفت: تحقق تولیدات فرهنگی ذیل این کنگره نیازمند نگاه ویژه بنیاد شهید و امورایثارگران کشور و هم افزایی اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران است.

کد خبر 1761508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha