ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ محور برنامه‌های دهه کرامت

حجت‌الاسلام حسینی دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و افزود: در نظر داریم همزمان با آغاز دهه کرامت در هر شهرستان یک نمایشگاه عفاف و حجاب راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست ستاد دهه کرامت جنوب کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ محور برنامه‌های دهه کرامت

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این نشست، گفت: امسال شعار محوری دهه کرامت «با شما سربلندیم» است و می طلبد همه نهادها و دستگاه های فرهنگی با همراهی و هم افزایی برای بزرگداشت این دهه، تمام ظرفیت های موجود را پای کار بیاوریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و افزود: در نظر داریم همزمان با آغاز دهه کرامت در هر شهرستان یک نمایشگاه عفاف و حجاب راه اندازی کنیم.
وی ابراز کرد: قرار است در این نمایشگاه ها سیر تحول و تطور تاریخی پوشش و عفاف در جهان و ایران، حجاب و عفاف در ادیان مختلف، پوشش و عفاف در علوم و اندیشه ها بیان شود.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه ها موضوعاتی از جمله تاریخچه پوشش در جهان، تاریخچه پوشش در ایران، پوشش از نگاه بزرگان و از قول دیگران (شخصیتهای خارجی)، پوشش و عفاف در شعر پارسی، پوشش در ادیان، عفاف و حجاب در اسلام، فقط همسرم، به ساز بعضی ها (بررسی و پاسخ به شبهات حجاب)، خون نوشته ها، عفاف در حبس (کشف حجاب)، هجوم خاموش، پوشش از زبان آمار، از نگاه علم، حجاب در قرن ۲۱، حجاب آسان، به خاطر حجاب (حجاب جبهه جهانی زن مسلمان) تبیین خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مجموعه نمایشگاهی قصد داریم پاسخگوی سوالات و شبهات ذهنی نوحوانان و جوانان در حوزه حجاب و عفاف باشیم.
وی اظهار کرد: با همکاری شهرداری جیرفت تعداد ۶۰۰ فلش کارت با محتوای دلایل عقلی ضرورت حفظ حجاب و عفاف تهیه شده که دهه هشتاد و نودی ها با مطالعه محتوای این فلش کارت ها می توانند پاسخی برای شبهات ذهنی خود در مورد عفاف و حجاب بیابند.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: همچنین یکهزار کارت تبریک دهه کرامت همراه با محتوای عفاف و حجاب تهیه شده که به دختران هدیه داده خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: امروز دهه هشتاد و نودی ها با دلایل نقلی در مورد عفاف و حجاب قانع نمی شوند بنابراین باید در کنار دلایل نقلی به بیان دلایل عقلی نیز بپردازیم.
وی با بیان اینکه دهه کرامت یک مانور فرهنگی برای عفاف و حجاب است، عنوان کرد: این مانور فرهنگی می تواند با برگزاری یک همایش بزرگ با حضور دختران محجبه باشد.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: با برگزاری این همایش در واقع نشان می دهیم که دختران بدحجاب و بی حجاب در مقابل دختران عفیف و محجبه انگشت شمار هستند. ‌ 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره بر لزوم ترویج سبک زندگی و سیره حضرات معصومین (ع) در دهه کرامت، خاطرنشان کرد: جامعه ای سعادتمند خواهد بود که سبک زندگی اهل بیت (ع) که همانا برگرفته از سبک زندگی اسلامی است، در آن پیاده شود.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در دهه کرامت، برپایی موکب با همکاری شهرداری است و در نظر داریم این موکب در جوار میدان شهید حاج قاسم‌ سلیمانی برپا کنیم.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر ایجاد نشاط و امید آفرینی در جامعه دارند، گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، دهه کرامت فرصتی است تا جشن هایی همراه با شادی و نشاط معنوی برگزار کرد.

کد خبر 1761516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha