جامعه کارگری نیازمند نگاه انقلابی مسئولان است

قناعت گفت: اگر در برهه ای از زمان توجه ویژه ای به جامعه کارگران نشده، باید بدانیم در آن زمان نگاه های غربی و لیبرالی حاکم بوده است و بین کارگر و کارفرما فاصله ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز پنج‌شنبه (۱۳ اردیبهشت) در سی و پنجمین جشنواره امتنان ضمن گرامیداشت روز شورا و هفته معلم، هفته کار و گارگر اظهار داشت: همه این موارد در مبانی اسلام و نظام اسلامی توجه ویژه به آن شده و در تمام این مناسبت ها حضور و مشارکت مردم و نقش آفرینی آن‌ها(کارگر، کارفرما، معلم و ...) را داریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه کارگری از جوامع بسیار مهم است که در روایات اسلامی هم به آن فراوان پرداخت شده است، گفت: کارگر ما برای گذران معیشت زندگی تلاش می کند و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه و خاصی به جامعه کارگری می شود.

قناعت تصریح کرد: اگر در برهه‌ای از زمان هم توجه ویژه‌ای به جامعه کارگران نشده، باید بدانیم در آن زمان نگاه‌های انقلابی در جامعه حاکم نبوده است، بلکه نگاه‌های غربی و لیبرالی حاکم بوده است و بین کارگر و کارفرما فاصله ایجاد می می کنند.

وی با بیان اینکه کارگر و کارفرما مکمل یکدیگر هستند، افزود: بدون کارگر، کارفرمایی معنا ندارد اما غرب نگاه لیبرالی و سرمایه‌داری دارد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در کشورهای غربی و اروپایی ما هر روز شاهد تحصن هستیم و کارگران ناراضی اند اما در کشور ما این‌ نگاه وجود ندارد و نظام اسلامی برای کارگران ارزش و اهمیت بالایی قائل است‌.

قناعت گفت: همزمان با استقرار دولت سیزدهم شاهد توسعه و نگاه و توجه ویژه و خاص به جامعه کارگری هستیم و ریل گذاری خوبی در این دولت نسبت به جامعه کارگری و تولید وجود دارد، در استان هم برای افزایش و جهش تولید باید به صورت مستمر و مداوم پیگیری هایی را از مرکز داشته باشیم تا منابع و مجوزهای لازم را بگیریم.

وی به موضوع راه آهن استان اشاره کرد و گفت: ارتقای زیرساخت‌های استان را یکی از مهمترین مقدمات جهش تولید می دانیم و به همت دولت سیزدهم اقدامات زیرساختی خوبی از جمله راه آهن در دست اجراست که در حال حاضر ساخت راه آهن استان در ۱۲ قطعه فعال است و دو قطعه دیگر هم به زودی فعال می شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم از جمله زیرساخت‌های استان در بخش راه آهن و تامین آب از دریای عمان و انتقال گاز از دشتک زابل، گفت: اگر به دنبال تحول، تولید، توسعه اقتصادی و اشتغال هستیم باید آستین همت را بالا بزنیم.

قناعت تصریح کرد: آبی که صنایع ما در استان استفاده می کنند در سال، ۵۵ میلیون متر مکعب آب شرب است در صورتی که آب شرب برای خوردن باید ذخیره شود چراکه خشکسالی را در استان شاهدیم.

به گفته قناعت استان در زمینه گازرسانی در انتهای خطوط گاز قرار دارد و گاز استان تنها از شمال استان تامین می شود ما سال گذشته عملیات اجرایی گاز رسانی از دشتک زابل با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال به سربیشه آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های بخش تولیدی در استان تامین آب، برق و گاز است و باید این نیاز تامین شود، گفت: استان ما در انتهای خطوط گاز بوده و بیشترین ضرر را واحدهای تولیدی استان، از محل قطع گاز دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای آبرسانی از دریای عمان ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد، در راه آهن هم ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت هزینه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از حالت خام فروشی محصولات مختلف راهبردی استان خارج شویم، بیان کرد: در دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه محصولات راهبردی بخش کشوری و مواد معدنی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت‌های مختلف و زنجیره‌های ارزش خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ از جمله محصول زرشک و گوهرسنگ استان به نمایش گذاشته و معرفی شدند.

قناعت تصریح کرد: توجه به محصول زرشک و گوهرسنگ های استان ارزش افزوده خوبی دارد و در سال اخیر ورود شرکت های مختلف را به استان داشته ایم، در زمینه زرشک ۱۰ واحد فرآوری زرشک در استان داریم که هشت واحد در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

وی با یبان اینکه استان خراسان جنوبی به لحاظ زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی ضعیف است، گفت: باید بانک‌های ما از حالت انقباضی خارج شوند و توجه خاص به تولید شود و مقدمات ایجاد شود زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در استان فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما یک خانواده بزرگ نظام و یک تیم هستیم که باید برای پیشرفت استان همصدا باشیم و در رفع مشکلات؛ انعطاف به نفع مجموعه کارگران  مدنظر باشد.

کد خبر 1761524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha