۳۱ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کوهرنگ فعالیت می‌کنند

غیبی پور گفت: در شهرستان کوهرنگ ۳۱ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی تاسیس شده و مشغول فعالیت هستند.

روح‌الله غیبی پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در شهرستان کوهرنگ ۳۱ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی تاسیس شده و مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فواید بسیاری برای جامعه داشتند، گفت: وقتی فعالیت این کانون‌ها را در طی این سال‌ها مشاهده می‌کنیم خواهیم دید چقدر در عرصه فرهنگ تأثیرگذار بودند و موجب کاهش بزهکاری‌ها در اجتماع شده‌اند.

وی ابراز کرد: فلسفه شکل‌گیری کانون‌های مساجد، احیای کارکردهای مختلف مساجد است و مخاطب ما نیز کودک و نوجوان با رویکرد جذب قشر خاکستری است.

غیبی پور مهمترین هدف تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری را جذب نوجوانان و جوانان به مساجد عنوان کرد و گفت: جوانان با ورود به مساجد و همکاری در برنامه‌های فرهنگی هنری آینده خود را می‌سازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ کانون فرهنگی هنری در کنار بسیج در مجموعه محلات شهر با محوریت مسجد، نقش ویژه‌ای در امور فرهنگی برای نوجوانان و جوانان با جذب آنها به مسجد عهده‌دار هستند و ایفای این نقش به‌صورت کامل جز با همکاری تمام اجزای شبکه مسجد و محله مسجد امکان‌پذیر نیست.

وی بابیان اینکه این کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فواید بسیاری برای جامعه دارند، گفت: وقتی فعالیت این کانون ها را در طی یک سال مشاهده می‌کنیم خواهیم دید که چقدر در عرصه فرهنگ تأثیرگذار هستند.

غیبی پور با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به‌خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، اظهار کرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود.

کد خبر 1761530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha