اختصاص بودجه به مساجد یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای آینده جامعه و نظام جمهوری اسلامی است

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد اختصاص بودجه به مساجد را یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای آینده جامعه و نظام دانست و گفت: مسجد می‌تواند مهم‌ترین پایگاه تربیتی برای نسل نوجوان و جوان جهت پیشگیری از آسیب‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کریم لایقی اصل» امروز در دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در استان کهگیلویه بویراحمد حدود ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری با ۸۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در بسیاری از استان‌ها نهادها و سازمان‌های مختلف همکاری خوبی با ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد در زمینه اختصاص مبالغی برای نجام فعالیت‌های فرهنگی دارند، گفت: توقع همکاری و حمایت بیشتر دستگاه‌ها و نهادها با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغی از طرف کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اختصاص یافت که اقلام مختلف فرهنگی و هنری مورد نیاز کانون‌ها خریداری و در اختیار آنها قرار گرفت.

لایقی اصل اختصاص بودجه به مساجد را یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای آینده جامعه و نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه آسیب‌های متعددی متوجه نوجوانان و جوانان بوده، مسجد می‌تواند مهم‌ترین پایگاه تربیتی برای این نسل‌ها جهت پیشگیری از آسیب‌ها باشد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به تجهیزات خریداری شده در سال گذشته برای کانون‌ها اشاره کرد و یادآور شد: خرید این تجهیزات فرهنگی و ورزشی باعث جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و جلوگیری از هدر رفت اوقات فراغت آنها در کوچه و خیابان شد.

وی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در زمینه اختصاص بخشی از هزینه‌های فرهنگی و همچنین ردیف اعتباری برای خرید تجهیزات فرهنگی همکاری لازم را با ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تقدیر تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، گفت: بخشی از هزینه‌های ما در قالب کمک به مساجد و مصلی های استان صورت می‌گیرد.

جهانگیر شاهینی گفت: با توجه به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در هزینه کرد اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دخالتی ندارد، در صورت همکاری این اداره کل در زمینه اختصاص هزینه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

کد خبر 1761531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha