۸۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی پرداخت شد

اشرفی گفت: در قالب ۶۴۱ طرح، ۸۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز (۱۳ اردیبهشت) در سی و پنجمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه استان اظهار داشت: از ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی در بُعد روابط کار، سلامت و ایمنی کار در سال گذشته بازدیدهای هدفمندی انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه کارگران ساختمانی و حوزه معدن اقدامات خوبی در بخش کارگری انجام شده است، افزود: سال گذشته پنج فوتی ناشی از حوادث کار داشتیم که نسبت به سال قبل تر که ۱۲ نفر بوده است کاهش داشته است.

اشرفی گفت: در حوزه رسیدگی به پرونده‌های اختلافی بین کارگران و کار فرمایان، از ۳۰ پرونده به ۱۹.۵ پرونده رسیده که جزو استان‌های تراز کشور قرار داریم.

وی با بیان اینکه ۹۷۳ مقرری بگیر از بیمه بیکاری در استان استفاده می کنند، گفت: در حوزه اشتغال در استان، ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی داریم که جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در کمتر از ۷۲ ساعت مجوزهای خانگی در استان صادر می شود و تاکنون هم دو هزار و ۲۱۶ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

اشرفی بیان کرد: در قالب ۶۴۱ طرح، ۸۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است و هزار و ۹۲۳ مشاغل خانگی در سطح استان ایجاد شد.

وی با اشاره به کاهش نرخ یک درصدی بیکاری در خراسان جنوبی، بیان کرد: ۲۳ میلیون دلار صادرات توسط تعاونی های استان انجام شده که بیشترین محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه دو هزار و ۱۵۸ فرصت شغلی در  حوزه تعاونی های استان ایجاد شده است، گفت: در اجرای فرآیند کالا برگ الکترونیک چهار هزار فروشگاه بزرگ و خرد راه اندازی شد.

اشرفی در پایان از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خرید دهک‌های درآمدی پایین در قالب طرح کالا برگ الکترونیک در استان خراسان جنوبی خبر داد.

کد خبر 1761536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha