از برگزاری ۲۱ اجلاسیه تا برگزاری ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری ۲۱ اجلاسیه در شهرستان های مختلف این استان، گفت: دو هزار و ۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور در سطح استان هم‌زمان با برگزاری کنگره شهدای استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» امروز در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت که با حضور سردار علی فدوی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره و اظهار کرد: بنا به دستور مقام معظم رهبری این کنگره‌های ملی به هر پنج سال تقلیل پیدا خواهد کرد و این اتفاق در استان‌های کشور صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این استان سال ۹۵ نخستین کنگره برگزار شد و کارهای بسیار فاخر و ارزشمند و زیربنایی انجام شد، گفت: از سال ۱۴۰۱ سازمان‌دهی‌ها صورت گرفته و چهار اجلاس در قالب ۳۲ کمیته برگزار کردیم‌.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌شده تمامی کسانی که درگیر دفاع مقدس بوده‌اند تحت پوشش قرار بگیرند که در این راستا اجلاسیه ارتش قهرمان در هفته پیش در شهرستان گچساران برگزار شد.

سردار خرم دل به برگزاری ۲۱ اجلاسیه در سطح استان هم‌زمان با این کنگره بزرگ اشاره اشاره و بیان کرد:هشت مورد از این اجلاسیه ها در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و مابقی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سعی شده از همه ظرفیت‌های استان به‌ویژه حوزه هنری استفاده شود و این فیلم‌ها و کلیپ‌ها به دست هنرمندان هم استانی اجرا می‌شود.

وی به برگزاری دو هزار و ۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور در سطح استان هم‌زمان با برگزاری این کنگره اشاره کرد و ابراز داشت:در راستای این کنگره ملی بحث جهاد تبیین در مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت ویژه از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دشمنی دشمنان و ظرفیت‌های کشور در سطح استان در حال انجام است.

سردار خرم دل به تدوین و انتشار بیش از ۲۰۰  جلد کتاب در راستای این کنگره نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌شده ۲۰۰ جلد کتاب منتشر بشود  که این کتاب‌ها از عملیات و خاطره‌ها و عملیات بزرگی که رزمندگان استان رقم زدند خواهد بود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به تولید فیلم فاخر شهید طیب نیز گریزی زد و گفت: یکی دیگر از کار های فاخر ما تولید فیلم سینمایی مربوط به شهید طیب است که با مجموع عزیزان در بنیاد شهید بنیاد روایت فتح و سپاه و بسیج مشغول برنامه‌ریزی هستیم و تلاش می‌کنیم که در جشنواره فجر هم آماده بشود.

وی به برگزاری رزمایش بزرگ فرهنگی در استان هم‌زمان با اجلاسیه نهایی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: رزمایش بزرگ فرهنگی هم خواهیم داشت که در مرکز استان به مدت ۱۵ شب برگزار خواهد شد و بسیار فاخر هست.

سردار خرم‌دل عنوان کرد: این رزمایش بزرگ تاریخ خلقت بشریت را به‌صورت هنرمندانه و عالمانه مطرح می‌کند که بخشی از مجاهدت‌های رزمندگان استان هم به نمایش گذاشته خواهد شد که در کتاب این رزمایش نمایشگاه بزرگی هم در جوار این برنامه تدارک دیده خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به نصب تندیس شهدا در راستای این کنگره در معابر مهم شهرهای استان اشاره داشت و گفت: تلاش کردیم تمثال مبارک همه شهدا، به‌صورت هنرمندانه‌ای طراحی و خدمت خانواده شهدا تقدیم شوکه تمثال هر شهیدی در شهرستان خودش نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه کار های فاخر فرهنگی زیادی را در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد و شهرستان داشتیم، کار مهم خدمت‌رسانی به مردم هم در دست انجام است که یکی از آن‌ها به تعداد ۲ هزار شهید استان ۲ هزار جهیزیه تقدیم مردم خواهد شد. 

سردار خرم‌دل به کنگره اصلی دو هزار شهید استان در شهریور ماه اشاره کرد و گفت: شهریور ماه کنگره ۲ هزار شهید استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1761537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha