تجلیل از ۳۴ کارگر و واحدهای نمونه کارگری در خراسان جنوبی

به بهانه هفته کار و کارگر امروز (۱۳ اردیبهشت ) ۳۴ کارگر و واحد کارگری نمونه استان در جشنواره امتنان با حضور استاندار خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا مقدس زاده - نماینده کانون هماهنگی شورای کار خراسان جنوبی امروز (۱۳ اردیبهشت) در جلسه امتنان اظهار داشت: زمان رسیدگی به شکایات کارگران در استان خراسان جنوبی کمتر از ۲۰ روز است که رتبه سوم را در کشور داریم. 


وی با بیان اینکه برگزاری جلسات مکرر برای پیگیری مشکلات کارگران برگزار شده است، افزود: کارگران قطب اقتصادی استان خراسان جنوبی هستند؛ ۳۲۰ کارگر تبدیل وضعیت شده و از امنیت شغلی بهره‌مند شدند که در استان و کشور بی‌نظیر بوده است.

نماینده کانون هماهنگی شورای کار خراسان جنوبی تصریح کرد: در تورم افسار گسیخته نباید تنها به حقوق قانون کار بسنده کرد بلکه باید با کارگران رابطه پدر، فرزندی داشت و آن‌ها را تنها نگذاشت.

وی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ فروشگاه بزرگ و کوچک برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان خراسان جنوبی فعال شده است.

سرگرد کاظم توکلیان – مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در حوزه اقتصادی دشمن با تمام توان تلاش کرد تا تولید را فلج کند اما کارگران و کرمافرمایان ما از این جنگ موفق و پیروز بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه مطالبات کارگران هم به حق است اما نگذاشتند دشمن به اهداف خود در جنگ اقتصادی برسد، افزود: مقام معظم رهبری هم فرمودند اگر حال کارگر ما خوب شد، حال جامعه خوب می شود لذا نیاز است به کارگر و کارفرما هر دو به عنوان یک خانواده توجه کرد.

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی با اشاره به تولید محصولات با کیفیت در داخل استان، گفت: از دستگاه‌های اجرایی و مدیران اجرایی خواستاریم در راستای تقویت تولید و حمایت از کارگران از محصول تولیدی استان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کارفرما و کارگر نباید دغدغه عدم استفاده محصول تولیدی استان را داشته باشند، این مهم را استاندار باید به مدیران تاکید کند. 

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی با اشاره به ۱۲۳ هزار نفر بیمه تامین اجتماعی در استان، گفت: هم افزایی و همدلی خوبی بین دستگاه های استان وجود دارد که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر کس در حق و حقوق کارگران ظلم کند، اعمال خوب او نابود خواهد شد، گفت: این مهم باید در خصوص بیمه، حقوق و سایر موارد در جامعه کارگری مورد توجه قرار بگیرد تا حق کارگر ضایع نشود.

کد خبر 1761542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha