رفع دغدغه معلمان به اعتلای کارکرد تعلیم و تربیت کمک می‌کند

ماموستا رستمی گفت: دلسوزی‌ها و زحمات ارزنده معلمان کردستان، شایسته تقدیر است و رفع دغدغه‌های معلمان به اعتلای جایگاه و کارکرد تعلیم و تربیت کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت مقام معلم با اشاره به جایگاه معلم، افتخار پیامبر اسلام (ص) به شأن معلمی خود را در راستای قداست این شغل مهم و ارزشمند دانست و گفت: اطلاق شغل انبیاء به شغل معلمی، معیار ویژه بودن این جایگاه است‌.

وی در ادامه سخنان خود جایگاه علم و نشر آن را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم به معلمان استان، آنان را گنجینه‌های معنوی استان عنوان کرد و گفت: زحمات ارزنده معلمان کردستان شایسته تقدیر است.

ماموستا رستمی علم را سلطان و راهگشا دانست و با خاطرنشان این موضوع که علم نافع همان علم انسان‌سازی است، تأکید دین اسلام را بر موضوع تحصیل علم عنوان کرد.

وی علم افزود: علم صرفاً مربوط به تعلیم و تربیت نیست و باید در تمامی شئون جامعه جاری شود.

امام جمعه سنندج دعوت اسلام به تحصیل علوم را شامل همه انواع علم خواند و با بیان اینکه قرآن کریم مسلمانان را به فراگیری علم فرا می خواند، اظهار داشت: ابعاد مختلف علم هنوز در جامعه تبیین نشده است‌.

ماموستا رستمی در بخش دیگر سخنان خود معلمان را مرجع علم و دارای شأن فراگیر کردن آن خواند و با بیان اینکه این قشر زحمتکش در استان تلاش بسیاری را متحمل می‌شوند، افزود: وظیفه همه ماست از زحمات معلمان قدردانی نماییم.

رستمی مسائل آموزش و پرورش را حائز اهمیت بالا عنوان کرد و با اشاره به تلاش مسئولان برای رفع دغدغه‌های معلمان، گفت: رفع دغدغه‌های معلمان به اعتلای جایگاه و کارکرد تعلیم و تربیت کمک شایانی می‌کند.

وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش استان، ابراز امیدواری کرد با توجه بیشتر به جایگاه علم و معلمان، شاهد توفیقات بیشتر برای ایران اسلامی باشیم.

کد خبر 1761544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha