۲۹ هزار جهادگر در ۱۳۰۰ گروه جهادی ساماندهی شدند

سرهنگ گودرزی با اشاره به فعالیت های گسترده گروه های جهادی و خدمات ارزنده آنها، گفت: ۲۹ هزار جهادگر در ۱۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سرهنگ محمد گودرزی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزار شد، با اشاره به فعالیت های گسترده جهادگران بسیجی گفت: این فعالیت ها در بخش های مختلف خدماتی، عمرانی، آموزشی و ... برگزار که همواره منشاخیر و برکت بوده و مانگار هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی، با بیان اینکه بسیج سازندگی به فرمان و دور اندیشی رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است، بیان کرد: تشکیل گروه های جهادی یکی از برکات انقلاب شکوهمند ایران اسلامی  است و این گروه ها همواره پای کار بوده و در راستای خدمت رسانی و محرومیت زدایی گام های اساسی برداشته و تلاش کرده است.

این مقام مسئول در ادامه به ارائه خدمات ۱۲ سال اخیر بسیج سازندگی در مناطق محروم استان مرکزی اشاره کرد و بیان کرد: این خدمات بسیار ارزنده بوده و بسیج سازندگی به عنوان یک ستون مستحکم در حمایت از دولت با همکاری گروه های مردمی توانسته اقدامات ارزنده ای را در مناطق محروم و کم برخوردار به سرانجام برساند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه جهادگران بسیج سازندگی در عرصه های مختلف علم و فناوری، کمک به ساخت و تکمیل زیرساخت های کشور، عرصه های فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی، ساخت راه، جهاد آبرسانی و... فعالیت دارند، بیان کرد: اجرای ۳۲۰ کیلومتر طرح آبرسانی، احداث و مرمت ۱۸۰۰ واحد مسکونی، تهیه و تامین ۱۸۹۶ سری جهیزیه، تامین ۴۵۰۰ تن قیر برای جاده ها و محورهای مزارع روستایی، بهسازی و مرمت ۲۲۵ مدرسه، احداث ۱۱۰ کیلومتر راه و پل روستایی، لایروبی ۵۲ نهر و قنات به طول ۴۰ کیلومتر، اجرای ۲۵۰ کیلومتر کانال آب کشاورزی، توزیع ۷۰۰ هزار بسته کمک معیشتی، ۲۱۰ هزار استخر آب کشاورزی، مرمت ۲۴۷ مسجد و حسینیه، ۲۸ المان یادمان شهدا، ساخت ۳۲ سالن ورزشی و کتابخانه در روستاها و مناطق کم برخوردار و تهیه و توزیع بیش از ۲ میلیون پرس غذای گرم بخشی از فعالیت های انجام شده توسط بسیج سازندگی طی سال های فعالیت است.

وی همچنین به اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی نیز در طی ۱۲ سال فعالیت اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی ۸۱۲ صندوق قرض الحسنه با عضویت  ۴۱هزار نفر و پرداخت ۱۲ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات، حمایت و پشتیبانی از ۵۰ تعاونی، ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی با پرداخت ۲۲۰۰ فقره تسهیلات، برگزاری ۴۰۰ عنوان نمایشگاه اقتصادمقاومتی، برگزاری ۲۸۰۰ دوره آموزش اشتغال برای ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر اقدامات انجام شده است.

سرهنگ گودرزی مقدم به اقدامات دیگر این نهاد در حوزه قرارگاه جهادی اشاره کرد و گفت: سازماندهی ۲۹ هزار جهادگر در ۱۳۰۰ گروه جهادی، اجرای ۳۰۰۰ طرح محرومیت زدایی بخشی از خدمات جهادگران استان طی ۱۲ سال اخیر بوده است.

سرهنگ گودرزی برگزاری جشنواره های هنری ویژه جهادگران، تعمیر ۳۳۵۰ دستگاه لوازم خانگی سیل زدگان، ایجاد ۴۵ قرارگاه جهادی، پهنه ای، منطقه ای و محلی؛ برگزاری سه دوره انتخابات و مجمع جهادگران استان، اجرای رزمایش های بزرگ جهادی با بیش از ۴۵ هزار نفر_روز، فعالیت ساخت و نصب ۱۵۰۰ اسکلت برای منازل محرومین، برپایی ۱۲ نمایشگاه دستاوردهای برتر و ... از دیگر اقدامات اجرایی بوده است.

وی به اقدامات سال گذشته بسیج سازندگی استان هم اشاره کرد و افزود: ساخت ۲۹ استخر ذخیره آب کشاورزی، ساخت ۱۰ یادمان شهدا، تامین ۲۳۰ سری جهیزیه، ساخت ۳۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی بخشی از اقداماتی بوده که با همکاری دستگاه های مرتبط اجرا شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله تصریح کرد: تامین ۲۵۰۰ تن قیر برای ۳۵۰ هزار مترمربع جاده روستایی، اجرای پروژه آبرسانی، حفر چاه و اجرای مخزن آب شرب به روستاهای کمیجان و ساوه، مرمت و بازسازی ۵۰ منزل محروم و اجرای ۱۹ پروژه کانال انتقال آب کشاورزی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

این مقام ارشد استان در ادامه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه در  دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح۷ باب منزل محروم، ساخت استخر ذخیره آب روستایی، افتتاح صندوق های قرض الحسنه و ... از جمله این برنامه ها است.

کد خبر 1761555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha