دین اسلام نگاه والایی به جایگاه کار و کارگر دارد

به گفته حجت الاسلام جعفری، برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد، دین اسلام نگاه والایی به کارگران دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است که فرموده اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشا عزت است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام جواد جعفری منتخب مردم زنجان در خبرگان رهبری امروز در جشن روز کارگر با تبریک روز کارگر اظهار کرد: کارگران قشر زحمتکشی هستند که به چرخه اقتصاد  کشور کمک می کند.


وی به جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار جهانی با فشار و تحریم اقتصادی اشاره کرد و گفت: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و به فرموده رهبری اگر حال کارگران جامعه خوب باشد حال نیمی از مردم جامعه خوب خواهد بود.


حجت الاسلام جعفری خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به امورات کارگران شد و گفت: کارگران با جهاد اقتصادی خود ایران را در اوج اقتدار نگه داشته است.


منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کارگران جامعه و خانواده های آنان برای کشور عزیز هستند و برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد در دین اسلام نگاه والایی به کارگران وجود دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است که فرموده اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشا عزت است از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.


حجت الاسلام جعفری ادامه داد: امید می رود این برنامه ها بهانه ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل این مشکلات باشد و کارگران نیز با مجاهدت در عرصه اقتصادی روز به روز به قدرت اقتصادی کشور اضافه کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه خانه کارگر ۳ میلیون در کشور دارد و در زنجان نیز ۲۰ هزار عضو دارد که خدمات رفاهی و آموزشی دریافت می کنند.


اصغر نجاری ادامه داد: حمایت از کارگر نه در کلام بلکه در عمل باشد، با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده کارگری را با مشکلاتی مواجه کرده است. امیدواریم امسال با مطالبه گری مشکلات کارگران را حل کنیم.

کد خبر 1761571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha