خدمات‌دهی ۷۰ درصدی به زائران اربعین توسط موکب های خراسان جنوبی

قناعت گفت: بیش از ۷۰ درصد سرویس دهی ها در ایام اربعین در شهر کاظمین توسط موکب های خراسان جنوبی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در جلسه هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهارداشت: مردم خراسان جنوبی بسیار متدین و همسو با نظام هستند و این استان رتبه برتر در بازسازی عتبات عالیات به ویژه صحن امام محمد باقر(ع) را دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای ساخت پروژه صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین ۶ استان معین هستند، بیان کرد: این ۶ استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، اصفهان و فارس هستند ولی دبیرخانه مدیریت این پروژه در استان ما است.

وی تصریح کرد: اینکه دبیرخانه این پروژه در استان ما است نشان از تدین و بصیرت مردم دارد و مشارکت های خوبی را مردم در ایام اربعین و مناسبت ها دارند و بیش از ۷۰ درصد سرویس دهی ها در شهر کاظمین توسط استان ما انجام می شود.

قناعت با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه‌های استان در زمینه کمک به عتبات عالیات به صورت جهادی پای کار هستند، افزود: سال گذشته ۳۵ هزار زائر پاکستانی در موکب های خراسان جنوبی خدمت رسانی شدند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی موکب های مختلف پذیرایی از زائران پاکستانی در ایام اربعین در استان، بیان کرد: در پنج موکب ثابت با عنوان میقات الرضا، بحث پذیرایی و خدمات رسانی از زائران امام رضا علیه السلام دنبال می‌شود.

وی گفت: هر روستایی که در زمینه کمک به عتبات عالیات در سطح استان پیشتاز باشد، برنامه ویژه در سطح روستا مذکور خواهیم داشت و در کنار آن مشکلات مختلف روستا مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر 1761576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha