خراسان جنوبی در ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین جلودار است

عباس زاده گفت: خراسان جنوبی در ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین جلودار است و تمرکز فعالیت های استان خراسان جنوبی در ایام اربعین، شهر کاظمین بوده و از ۷۰ موکب استان، ۶۰ موکب در این شهر مستقر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز عصر (۱۳ اردیبهشت) در جلسه هیات امنایی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی، اظهار داشت: برای تامین سنگ صحن حرم امامین کاظمین تعهد استان خراسان جنوبی ۶۷ درصد است و نیاز است که ۶  استان دیگر هم پای کار باشند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در سرانه ساخت  و ساز حرمین امامین در کاظمین جلودار است، افزود: تمرکز فعالیت‌های استان خراسان جنوبی در ایام اربعین، شهر کاظمین است و از ۷۰ موکب استان،  ۶۰ موکب در این شهر مستقر می شود.

عباس زاده تصریح کرد: بسیاری از زیرساخت ها و مسائل بهداشت و درمان از محل مسئولیت‌های اجتماعی در کاظمین طی این دو سال اخیر متفاوت شده است، تامین سرویس های بهداشتی و ایجاد مکانی ثابت از جمله ۱۲۰ چشمه جدید از محل کمک‌های خیرین استان برای رفاه حال زائرین در کاظمین در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مردم استان تمامی هزینه های گوشت، مرغ، شکر، آرد و برنج را تقبل می کنند و قالی بافان هم پای کار هستند و اقدامات تشویقی هم برای آن ها انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ساخت زائرسرای استان خراسان جنوبی در شهر مشهد با کمک خیرین با قوت ادامه دارد.

عباس زاده تاکید کرد: اعزام نیروها و حمل و نقل افراد و اعزام ۶۰ موکب در اربعین با هماهنگی و همکاری دستگاه ها در سال گذشته انجام شد و در ارزیابی ستاد عتبات عالیات در ارائه خدمات، رتبه خوبی را استان کسب کرده است.

جویند: ۲۵۰ پنکه از محل کمک‌های مردمی خریداری شده است امسال مصوب شده تا سه دستگاه یخ ساز و سردخانه با کمک مردم تامین شود تا در زمان بحران و اربعین مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 1761577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha