خادمین قرآن ماه رمضان اصفهان تجلیل شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به طرح جزخوانی بقاع متبرکه گفت: خادمین طرح تلاوت نور ماه مبارک رمضان این استان تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام «محمدحسین بلک» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به طرح تلاوت جزخوانی ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه اظهارداشت: از دوازده سال پیش تاکنون این طرح در آستان مقدس امامزادگان به اجرا آمده که امسال در ۲۰۰ بقعه این اقدام قرآنی صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در هر شهرستان یک بقعه متبرکه به صورت شاخص این برنامه را داشته است، افزود: از خادمین این طرح شامل قاری، فعالان و مجریان آن تجلیل شد.

وی ادامه داد: جزخوانی روزانه قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان هلال آران بیدگل و نرمی برخوار از طریق صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش شده که و مخاطبان زیادی را داشته است.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه آیین جزخوانی قرآن کریم یکی از برنامه های پرمخاطب صدا و سیما است، تصریح کرد: این برنامه علاوه بر تاثیرات محلی بر جامعه موثر بوده و در ترویج فرهنگ قرآنی نقش دارد.

وی ادامه داد: هر سال سعی شده محتوای برنامه ها افزایش پیدا کند و گروه های مخاطبان نیز از کلیه مقاطع سنی باشد که نوجوانان امسال حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: استعدادهای محلی فعال در عرصه های قرآنی در قالب طرح جزخوانی خود را معرفی کرده و رشد پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی بقاع متبرکه تنها متمرکز بر ماه مبارک رمضان نیست، یادآورشد: در طول سال نیز چنین برنامه هایی اجرا می شود که محافل انس با قرآن، اجلاسیه و تجلیل از چهره‌های قرآنی از جمله آن است.

کد خبر 1761584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha