رایزنی حوزه‌های علمیه خواهران برای اشتغال طلاب در دستگاه قضا

۷هزار سفیر رضوان راه و رسم طلبگی را چهره به چهره تبیین می‌کنند
رایزنی حوزه‌های علمیه خواهران برای اشتغال طلاب در دستگاه قضا

حجت الاسلام فاضل به تحصیل حدود ۵۰هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور اشاره کرد و گفت: برای جذب فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران در دستگاه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش و دستگاه قضا تحت عنوان معلم و مشاور رایزنی‌هایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل- مدیر حوزه های علمیه خواهران در نشست خبری به میزبانی مدیریت حوزه های علمیه خواهران مازندران که در مدرسه علمیه نرجس ساری برگزار شد، از فعالیت ۵۰۰مدرسه علمیه خواهران در ۲۸استان خبر داد و به مقایسه آمار پذیرش سال جاری با سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: ارزیابی مدارس در چهار عرصه آموزش، پژوهش، فرهنگی-تبلیغی و مدیریتی به طور جدی در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد.

وی گفت: چهل و پنج سال که در ایران اسلامی نظامی مبتنی بر دین و دیانت شکل گرفت که باید مبانی دینی حکومت و حکمرانی هم به پشتوانه حوزه‌های علمیه اتفاق می‌افتاد و لذا در این مسیر نیازمند توجه به سند پنج ساله حوزه‌های علمیه و حرکت در این مسیر هستیم.

رایزنی مدیرحوزه های علمیه خواهران برای اشتغال طلبه ها در دستگاه قضا

حجت الاسلام فاضل با اشاره به اینکه این برنامه مشخص می‌کند که افق ۱۴۱۴ حوزه علمیه خواهران کجاست، افزود: این افق سه برنامه در درون خود جای داده که برنامه اول در اواخر سال ۱۴۰۱ رقم خورد و شروع برنامه را در سال ۱۴۰۲ داشتیم.

وی ادامه داد: بر اساس این سند باید بانوانی تربیت کنیم که در سال ۱۴۱۴ مرجع و ملجاء پاسخگویی به سوالات بانوان باشند و در این راستا، باید به سمت رشته‌های علوم عالی و سطح سه و چهار با تنوع در تمام رشته‌ها حرکت کنیم و برای این امر نیز باید جذب و پذیرش درستی را در مقطع سطح ۲ داشته باشیم تا بتوانیم آن را به سطح سه و چهار سوق دهیم.

حجت الاسلام فاضل با بیان اینکه برای تحقق این سند، برش مکانی به حسب جغرافیا دیده شد، گفت: سهم هر استان در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی برای تربیت طلبه های خواهر مشخص شده است.

وی به اهداف سفر استانی اشاره کرد و افزود: دیدار با طلبه های خواهر و آشنایی با فعالیت این قشر اثدرگذار در محل تحصیلشان، ملاقات با مقامات محلی در جهت توسعه رشته ها در سطح سه و چهار و بررسی قابلیت ها برای ارتقای از سطح ۲به سطح سه از جمله این اهداف بوده است.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنانش از پایان مهلت نام نویسی علاقه مندان به ادامه تحصیل در مدارس علمیه خواهران تا پایان خرداد ماه خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل کاهش جمعیت جوان، مسائل سیاسی و معیشت دانشگاه ها و حوزه های علمیه با کاهش ورودی مواجه اند که تلاش داریم با تبلیغ  چهره به چهره تحت عنوان لشکر هفت هزار نفره سفیران رضوان در جمع های مؤمنانه، مراکز و تشکل های مردمی استان ها و شهرستان ها جهت تبیین راه و رسم طلبگی، برنامه‌های حوزه خواهران و دعوت مخاطبین به شرکت در فراخوان پذیرش، شاهد افزایش ورودی حوزه های علمیه خواهران باشیم.

وی به تحصیل حدود ۵۰هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور اشاره کرد و افزود: به زودی زمینه ادامه تحصیل بانوان در سطوح مختلف حوزوی در منازل آنها فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام همچنین از رایزنی برای جذب فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران در دستگاه های مختلف به ویژه آموزش و پرورش و دستگاه قضا تحت عنوان معلم و مشاور خبر داد و خاطرنشان شد:آموزش مشترک فارغ التحصیلان حوزه و مرکز قضا در قم آغاز  شده و توافقات خوبی با معاونت آموزش قوه قضاییه صورت گرفته است.

کد خبر 1761591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha