خبر خوش مشاور وزیر جهاد کشاورزی برای کشاورزان جنوب کرمان

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، کشاورزان علاقمند به کاشت گیاهان دارویی را شناسایی کند و ما حتما امسال یارانه ای به کاشت گیاهان دارویی اختصاص خواهیم داد و در صورت تصویب تسهیلات کم بهره به کشاورزان جبالبارز اختصاص می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حسین زینلی در پایان نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: در حال حاضر کشورهای اروپایی ۷۰ درصد داروهای خود را از طریق گیاهان دارویی تامین می کنند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مردم این منطقه باید فرهنگ گیاهان دارویی را از خودشان شروع کنند، ابراز کرد: باید جامعه را نسبت به ارزش و خواص گیاهان دارویی آگاه کنید.
 وی با بیان اینکه تمام گیاهانی که در دنیا کشت و کار می شوند، خواص دارویی دارند، اظهار کرد: ما در ابتدا هر محصولی را به‌ عنوان غذا مصرف می کنیم اگر مقدارش غلیظ شد دارو است و اما اگر زیادی مصرف شد آن وقت سم است.
زینلی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی، گیاهانی معطر با بو، مزه و  زیبایی خاص هستند، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط برجسته گیاهان دارویی جذب توریست است، جذب توریست باعث افزایش دانش، ثروت، اشتغال و رونق گردشگری می شود.
مجری طرح گیاهان دارویی در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: شهر جبالبارز دارای استعداد فوق العاده ای در حوزه گردشگری است.
وی  با بیان اینکه فرآوری گیاهان دارویی برای منطقه ارز آوری می کند، خاطرنشان کرد: باید ستادی برای آموزش فرآوری گیاهان دارویی راه اندازی شود تا مردم این منطقه با دانش روز دنیا آشنا شوند و با دنیا رقابت کنند.
زینلی ابراز کرد: وزارت جهاد کشاورزی این آمادگی را دارد که برای آموزش کشاورزان، بهترین متخصصین را به جبالبارز بیاورد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: گیاهان دارویی جبالبارز ارگانیک و سالم هستند و ما این آمادگی را داریم که هیئت های خارجی را به این منطقه بیاوریم و اشتغال ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: ما می توانیم مجوز یک انبار را صادر کنیم تا زنان خانه دار و کشاورزان محصولات گیاهان دارویی را به این انبار تحویل دهند تا محصول آنها پس از خریداری صادر شود.
زینلی با یادآوری این مطلب که شهر جبالبارز دارای پتانسیل های مرتع، باغی و کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد می تواند به منطقه هدف گردشگری تبدیل شد.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهر جبالبارز یکی از شهرهایی است که پتانسیل هایی در حوزه گیاهان دارویی دارد، تصریح کرد: این شهر کوهستانی و اراضی شیب دار متعددی با مرتع غنی دارد این پتانسیل ها نشان می دهد که در تولید گیاهان دارویی می تواند موفق باشد.

 وی ادامه داد: این منطقه مستعد کاشت گیاهان دارویی با حداقل آب همچون گل محمدی، زیره سیاه، رزماری و آویشن است و برای صادرات به صنایع فرآوری نیاز دارد.
زینلی ابراز کرد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، کشاورزان علاقمند به کاشت گیاهان دارویی را شناسایی کند و ما حتما امسال یارانه ای به کاشت گیاهان دارویی اختصاص خواهیم داد و در صورت تصویب تسهیلات کم بهره به کشاورزان جبالبارز اختصاص می دهیم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بازگشت به تهران نگاه ویژه ای به جنوب کرمان خواهیم داشت، عنوان کرد: وظیفه ما تسهیل گری و حمایت است و کمک خواهیم کرد تا مردم این منطقه رشد کنند.

کد خبر 1761600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha