تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: عناصر خلاق و از خود گذشته‌ای که در حوزه‌های اقتصادی کشور فعالیت دارند باید شناسایی شوند، به آنها بها داد و از فعالیت اقتصادی آنها حمایت کرد.

وی افزود: اگر قرار باشد از بحران‌های اقتصادی عبور کنیم باید نو آوری و خلاقیت را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی گفت: آسیب شناسی برنامه‌های توسعه از دهه ۳۰ خورشیدی در ایران نشان می‌دهد، یکی از عوامل اصلی شکست طرح‌های توسعه در کشور پیگیری و تقلید از برنامه‌های اقتصادی خارجی و عدم بومی سازی اقتصاد در کشور بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: عناصر و نیروهای ایثارگر با عناصر از خود گذشتگی، نوآوری، خلاقیت و شجاع بودن در ۸ سال دفاع مقدس توفیق گسترده‌ای را نصیب ملت کردند و با تداوم همین روند شاهد پیشرفت‌ها در عرصه‌های دیگر از آنان هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم گفت : ایثارگرانی که در عرصه‌های مختلف پای کار بودند با از خود گذشتگی و برای منافع ملی و دینی و اعتقادی از منافع فردی گذشتند، چنین عناصر از خود گذشته‌ای مانند شهید حاج قاسم هنوز هم در میان ما هستند و شاهد موفقیت‌های آنان هستیم.

وی افزود: این عناصر از خود گذشته در عرصه‌های اقتصادی و غیراقتصادی، چون به دنبال پست و مقام و ریا نیستند دیده نمی‌شوند، حال آنکه این افراد در صنعت و کشاورزی کشور در حال فعالیت اند.

تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

لزوم ترویج فرهنگ ایثار در عرصه تولید

حسن ممتحن، مشاور وزیر صمت و هماهنگ کننده امور ایثارگران وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بر ورود فرهنگ فداکاری در عرصه تولید تاکید کرد و گفت: اگر در حوزه‌های اقتصادی موفق نبوده ایم به این دلیل است که فرهنگ ایثار و شهادت در این عرصه جاری نبوده است.

وی بیان کرد : نتیجه بی توجهی به فرهنگ ایثار در اقتصاد این شد که عده‌ای سودجو در حوزه اقتصاد، با دریافت ارز ۴۲ هزار ریالی اقتصاد کشور را به تاراج بردند، اقتصاد به کسانی داده شد که به جای اینکه به فکر منافع اقتصاد جمعی باشند همه چیز را فدای منافع خود کردند.

وی گفت: مطالعات نشان می‌دهد فراوانی کارآفرینان شاهد و ایثارگر در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از اصفهان قابل توجه است، لذا وزارت صمت برای استفاده از این ظرفیت‌های ارزنده در اقتصاد برنامه ریزی کرده است.

 مانع زدایی در تولید با مشارکت مردم صورت می‌گیرد

در ادامه «محمد صادق محمدیاری» معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز با بیان اینکه شعار سال درک درستی از واقعیت‌های کشور است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید مانع زدایی در بخش تولید و مشارکت مردم صورت گیرد، اضافه کرد: در این حوزه نیاز به تدبر و تفکر بیشتر برای ارائه روش‌های عملیاتی و مدرن است و باید شرایط و بستر مناسب را فراهم آوریم تا اتفاقات خوبی در حوزه تحقق شعار سال بیفتد.

محمدیاری عنوان کرد: باید فضا را برای مشارکت فعالانه بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها بویژه ایثارگران کارآفرین در حوزه تولید فراهم کنیم و مردم را با طرح‌های مشارکتی به حوزه‌های تصمیم سازی در بخش تولید بیاوریم.

ایثارگران گذشته، امروز جهادگران عرصه اقتصادند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در تشریح این همایش نیز گفت: امروز برای نخستین بار از کارگران شاهد و ایثارگر و همچنین خانواده شهدا و ایثارگران کارآفرین که وارد عرصه تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان شده اند، تقدیر شد.

«جعفر فرشچی طوسی» افزود: ایثارگران یکی از گروه‌هایی هستند که وارد عرصه تولید در مجموعه شهرک‌هایی صنعتی شده اند، کسانی که در دوره دفاع مقدس در سنگر جهاد حضور داشتند و امروز در عرصه جبهه اقتصادی نقش موثر دارند.

پایان پیام/

کد خبر 1761601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha