امام صادق (ع) ۴ هزار شاگرد تربیت کرده است

آیت الله سید حسین شفیعی گفت: یکی از اقدامات بنیادین امام صادق (ع)، اقدام علمی، فرهنگی و شاگرد پروری است، آن حضرت در ۳۲ سال حکومت ۴ هزار شاگرد تربیت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر جیرفت برگزار شد.

آیت الله سید حسین شفیعی در این مراسم، گفت: ما معتقدیم ائمه اطهار (ع) صادق هستند و ذره ای زنگار گناه و معصیت در زندگی امامان معصوم (ع) ما نیست، همه حجت خدا هستند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: امام سجاد (ع) را تنها به اشک، دعا، گریه و مصیبت نشناسیم بلکه باید همه ابعاد وجودی آن حضرت در ستیز با ستمگران، در دعا و ثنا، دستگیری از فقرا، اشک در دل شب و در پاسخ دهی مردم ببینیم.

وی با اشاره به اینکه اجازه دهیم جوانان طرح سوال کنند پرسیدن عیب نیست بلکه نقطه مثبت است، بیان کرد: در دیدارهای دانشجویان با مقام معظم رهبری، آنها تندترین حرف ها را مطرح می کنند پاسخ هم می گیرند زیرا این سیره پیامبر (ص) است.

آیت الله شفیعی ابراز کرد: روحانیون و مبلغین بدانید خدا دری از رحمتی به روی ما گشوده و اگر ما سوال کسی که شبه دارد را پاسخ دهیم، این پاسخگویی ما را به سوی بهشت سوق می دهد.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: ابوخالد کابلی از یاران و نزدیکان امام سجاد (ع) از آن حضرت سوال کرد چرا تنها به جعفر بن محمد (ص) صادق گفته می شود؟ امام سجاد (ع) فرمودند؛ پیغمبر اسلام (ص) فرمودند؛ هر گاه در آینده جعفر بن محمد (ص) به دنیا آمد لقبش را صادق بگذارید، بنابراین ما در پیروی از سیره نبوی لقب آن حضرت را صادق گذاشتیم.

وی ادامه داد: پیغمبر اسلام (ص) می دانستند در آینده فرزند امام هادی (ع) و برادر امام عسکری (ع) به دنیا می آید که نامش جعفر است اما او جعفر کذاب و دروغ گو است و ادعای امامت دارد و بر علیه امامت امام عسکری (ع) و امام زمان (عج) تلاش می کند بنابراین پیغمبر اسلام (ص) برای این که جعفر بن محمد (ص) با جعفر کذاب اشتباه نشود لقب صادق را برای آن حضرت انتخاب کردند.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی هشدار داده اند، عنوان کرد: شبیخون و تهاجم فرهنگی تنها کتاب درسی مدارس و دانشگاه ها و حجاب را مورد حمله قرار نداده بلکه بر اسامی کودکان هم تاثیر گذاشته است و می بینیم  شیعیان اسامی غیر از اسامی ائمه بر فرزندان خود می گذارند.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امیرالمومنین علی (ع) فرمود؛ حق فرزند بر پدر و مادر سه چیز است، اولین حق این است که پدر و مادر نام نیکو برای او انتخاب کنند، اسم نیکو معنای نیکو دارد و به انسان شخصیت می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) را شیخ الائمه (ع) می گویند زیرا عمر با برکت آن حضرت از حضرات معصومین (ع) بیشتر بوده و در ۶۵ سال عمر با برکت، ۳۲ سال حکومت کرده و ۱۲ خلیفه از بنی امیه و بنی عباس را درک کرده است.

آیت الله شفیعی بیان کرد: آن حضرت در دوران زندگی، اسلام را معرفی کردند و قرآن شناسی، اعتقاد، سیاست حکومت، اخلاق، عبادت را معرفی و جهاد را زنده کرد.

این استاد حوزه علمیه قم یکی از اقدامات بنیادین امام صادق (ع) را در رفع مشکلات معیشتی مردم برشمرد و گفت: ما مسئولان و دولتمردان باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کنیم زیرا این سیره اهل بیت (ع) است.

وی ابراز کرد: امامین انقلاب فرمودند؛ « این ملت، ملتی نمونه اند با همه مشکلات همیشه در صحنه هستند و دست رد به سینه دشمنان می زنند» بنابراین باید خادم این ملت بود.

آیت الله شفیعی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات بنیادین امام صادق (ع)، اقدام علمی، فرهنگی و شاگرد پروری است، آن حضرت در ۳۲ سال حکومت ۴ هزار شاگرد تربیت کردند.

این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: شاگردان امام صادق (ع) تنها شیعه نبودند بلکه در اهل سنت هم شاگردانی داشتند و  ابوحنیفه از علمای اهل سنت می گوید؛ اگر من دو سال شاگردی امام صادق (ع) را نکرده بودم حتما نابود شده بودم.

وی با بیان این که جامعه دین شناس نیاز دارد، تصریح کرد: فرزندانتان را برای تعلیم دروس اسلامی به حوزه های علمیه بفرستید.

کد خبر 1761709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha