۲۰هیئت مذهبی شیروان در مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) مشارکت کردند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، ۲۰ هیئت مذهبی در سطح شهر اقدام به برپایی مراسم سینه زنی و سوگواری کردند.

حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: حرکت هیات مذهبی با حضور پرشور و گسترده مردم جهت شرکت در مراسم سینه زنی و عزدارای، از ساعت ۹ و نیم صبح از محل مساجد به سمت مصلی نمازجمعه همراه با نوحه خوانی بوده است.

وی عنوان کرد: مشابه همین مراسم در سطح روستاها با هماهنگی دهیاری  و شوراها برگزار شده است و همچنین پس از پایان مراسم دسته روی، سخنرانی، نوحه خوانی و نماز جماعت ظهر در محل مصلی امام خامنه ای شیروان و در سطح مسجد روستا برگزار خواهد شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان اضافه کرد: شب گذشته مراسم عزاداری در تمام مساجد، حسینیه و بقاع متبرکه سطح شهر و روستای شیروان برگزار شد که مراسم محوری شهر در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) همراه با سخنرانی امام جمعه شیروان و مداحی همراه با پذیرایی شام بود.

 حجت الاسلام معلم خاطرنشان کرد: در شب شهادت ششمین امام شیعیان امام جعفر صادق(ع)،  ۴۵ مسجد شهر شیروان میزبان عزاداری به همراه اطعام  بودند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ هیات مذهبی در سطح شهر و روستای شیروان اضافه کرد: ۶۰ بقاع متبرکه و ۲۲۰ مسجد و حسینیه در ایام عزاداری شب های شهادت این شهرستان خراسان شمالی فعالیت دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1761717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha