دشمنان شاگردان مکتب امام صادق(ع) را نشانه گرفته اند

رییس شورای هیات مذهبی شهرستان شیروان با بیان اینکه دشمنان شاگردان مکتب امام صادق (ع) را نشانه گرفته اند، گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از شاگردان نمونه و اصیل مکتب امام صادق (ع) هستند که با همراهی مردم در برابر دشمنان قرآن و اهل بیت (ع) ایستادگی کردند.

محمد محمدزاده قانعی، رییس شورای هیات مذهبی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: وظیفه شاگردان مکتب امام صادق (ع) بعد از جان نثاری و شهادت چندصدهزار شهید تاریخ معاصر دوچندان است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: مسئله تبدیل ولایت الهی به مسئله خلافت و بعداً به سلطنت موروثی بعد از رحلت پیامبر (ص) رقم خورد.

محمدزاده قانعی با بیان اینکه همه ائمه ما به نوعی رئیس مذهب ما هستند عنوان کرد: اما در بین ائمه، هر یک در عصر خود یک ابتکاری انجام دادند که آن ابتکار به نام آن امام شناخته می‌شود، لذا معرفی امام صادق (ع) به عنوان مؤسس مذهب نباید باعث نادیده گرفته شدن نقش سایر ائمه در مدیریت و ترویج مذهب شیعه شود.

رییس شورای هیات مذهبی شهرستان شیروان عصر امام صادق (ع) را عصر برخورد اندیشه‌ها توصیف کرد و افزود: تربیت چهار هزار شاگرد توسط این حضرت نشانگر جهت دهی به اسلام و حیات مجدد این مکتب در دوران رهبری جامعه اسلامی توسط ایشان بود.

محمدزاده قانعی به اهمیت نقش امام صادق (ع) در تبلیغ مکتب عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر روشنگری‌های آن حضرت نبود شاید شناختی که امروز شیعه از مکتب عاشورا و امام حسین دارد را نداشت.

وی با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در ترویج مذهب شیعه، تصریح کرد: اینکه با حضور امیر المومنین علی (ع)، امام صادق (ع) را مؤسس مذهب شیعه نامیدند دلیل آن به نقش آفرینی ایشان بر هدایتگری و هدایت جامعه و نقش آفرینی آن حضرت در ترویج و ارتقا مذهب تشیع بر می‌گردد.

کد خبر 1761720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha