دسته عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع) در آستارا

مراسم عزاداری خیابانی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مراسم دسته عزاداری خیابانی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) امروز(شنبه، ۱۵ اردیبهشت) با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم این شهر اعم از پیر و جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک از مقابل سپاه ناحیه تا مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

 حاضرین در این دسته عزاداری، با حمل پرچم‌ها و پارچه نوشته‌های متناسب با سالروز شهادت امام صادق(ع)، عزاداری کردند و مداحان اهل بیت(ع) نیز در طول مسیر در سوگ شهادت امام صادق(ع) به مداحی پرداخته و عزاداران نیز همنوا با مداحان اهل بیت (ع) در عزای رییس مکتب شیعه اشک ماتم ریختند.

مردم مومن و ولایتمدار شهرستان آستارا از شب گذشته با اجتماع در مساجد، تکایا، حسینه‌ها و اماکن مذهبی ضمن دعا و نیایش به پیشگاه خداوند متعال بار دیگر عشق و ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) را نشان دادند.

در روزهای گذشته و در آستانه سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت؛ خیابان‌ها، معابر و سردرب ادارات، مسجد و برخی منازل مسکونی شهرستان آستارا سیاهپوش شده و مجالس روضه خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) در جای جای مناطق شهری و روستایی این شهرستان دایر است.

دسته عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع) در آستارا

حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی در اجتماع سوگواران در مسجد امام جعفر صادق(ع) با تسلیت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهارکرد: هر آنچه در دین و معنویت داریم مدیون امام صادق(ع) هستیم.

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه امام صادق(ع) فقه اسلامی را منظم و منسجم و مطالب و مسائل را دسته‌بندی کرد، افزود: امام جعفر صادق(ع) در گسترش و اشاعه اسلام ناب محمدی(ص) نقش برجسته‌ای داشتند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در مناظرات سرآمد بودند، تصریح‌کرد: امام صادق(ع) در مناظرات با رهبران مذاهب و فرقه‌های گوناگون به دفاع از حقانیت اسلام پرداخت و زمینه پویایی تمدن اسلامی را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه امام صادق(ع) احیاء کننده مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) بودند، گفت: مکتب و تعلیمات امام جعفر صادق(ع) در حفظ و نشر ارزش‌ها و پیام‌های قیام کربلا بسیار تاثیرگذار بود و اگر مجاهدت‌های علمی این امام همام در دوره امامت نبود، امروز عزت و عظمت قیام امام حسین (ع) کم رنگ بود.

وی اجرای طرح«نور» را مطالبه مردمی دانست و خاطرنشان‌کرد: این طرح باید با قدرت و اقتدار ادامه یابد.

امام جمعه بندر آستارا بر راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان تاکید کرد و گفت: رئیس جمهور راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان را در انتخابات وعده داده بود و امیدواریم این وعده اجرایی شود.

دسته عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع) در آستارا

گفتنی است، مداحی مهرداد گلکار در سوگ شهادت امام صادق(ع) و سینه‌زنی حاضرین پایان بخش مراسم عزاداری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در بندر آستارا بود.

کد خبر 1761744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha