بانوان عضو کانون‌های مساجد سفیران عفاف و حجاب می‌شوند

حجتالاسلام حسینی گفت: سهمیه‌ای برای ثبت‌نام بانوان عضو کانون‌های مساجد در دوره‌های آموزشی طرح ملی «طوبی» در نظر گرفته شده تا به عنوان سفیران هدایت در مساجد به تبیین فلسفه عفاف و حجاب و نهادینه کردن این مهم در جامعه کمک کنند.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به آغاز پیش ثبت نام طرح ملی طوبی در جنوب کرمان، گفت: این طرح یکی از طرح های مورد نظر شورای فرهنگ عمومی کشور در زمینه عفاف و حجاب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه طرح ملی طوبی در سه سطح مقدماتی، تخصصی و تکمیلی برگزار می شود، افزود: دوره آموزش مقدماتی این طرح از یکم خرداد ماه سال جاری آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح ملی طوبی ویژه بانوان است، بیان کرد: ابن دوره ها همراه با آموزش شیوه های تبلیغ، جذب و ارتباط مؤثر با مخاطبین‌ و روش های نوین فعالیت های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب است.
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: طرح ملی طوبی توانمندسازی بانوان در پاسخگویی به شبهات حجاب، شیوه های مواجهه و مناظره و تبدیل شدن آنها به کنشگران عفاف و حجاب و سفیران هدایت را دنبال می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: این طرح یک برنامه مرجع ملی آموزش و توانمندسازی‌ بانوان برای تبلیغ عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه است.
وی با اشاره به نقش کلیدی مساجد در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه، عنوان کرد: به واسطه ارتباط نزدیک کانون های فرهنگی هنری با مساجد قصد داریم از ظرفیت این کانون ها در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره بگیریم.
حجت الاسلام حسینی گفت: به همین منظور سهمیه ای برای ثبت نام بانوان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در دوره های آموزشی طرح ملی طوبی در نظر گرفته شده تا به عنوان سفیران هدایت در مساجد به تبیین فلسفه عفاف و حجاب و نهادینه کردن این مهم در جامعه به ما کمک کنند.

کد خبر 1761765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha