«غزه غزه» ترانه آلمانی برای همبستگی با فلسطین و استقبال میلیونی کاربران شبکه‌های اجتماعی

ترانه«غزه غزه» که توسط «دیتر دیهم» خواننده آلمانی با همکاری «دیتر هالروردن» بازیگر معروف آلمانی سروده شده است، با استقبال میلیونی کاربران شبکه های اجتماعی روبه رو شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، ترانه «غزه غزه» که «دیتر دیهم» خواننده آلمانی آن را با همکاری «دیتر هالروردن» بازیگر معروف آلمانی سروده است، مورد استقبال میلیون‌های کاربر در شبکه‌های مجازی قرار گرفت.

این شعر بخشی از فاجعه انسانی را که فلسطینی‌ها در نوار غزه تجربه کرده‌اند، آشکار روایت می کند. به همین دلیل برخی نویسنده این شعر را به یهودی ستیزی متهم کردند.

دیهم گفت : انتقاد از قاتل نسل کش مانند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یهودی ستیزی نیست.

دیهم، یکی از اعضای حزب چپ، خواننده، آهنگساز و عضو سابق مجلیس نمایندگان فدرال آلمان که آهنگ های محبوب بسیاری را تولید کرده است، درباره شعر «غزه، غزه» که با هنرپیشه معروف «هالروردن»(۸۸ ساله) سروده است، در گفتگو با آناتولی گفت: این اولین بار است که درباره یک موضوع مهم سیاسی مانند غزه شعر می گویند.

دیهم افزود: دو هفته پیش هالووردن را ملاقات کردم و او گفت که با مردم غزه همدردی زیادی دارد و به ویژه با تبلیغات حامیان اسرائیل در آلمان مخالف است، بنابراین می خواهد یک شعر زیبا بنویسیم و با هم کار کردیم.

وی افزود: ما به خاطر مردمی که در معرض خشونت در غزه هستند، بدون انزجار طلبی و تبلیغات با رویکردی متمرکز بر جزئیات گردهم آمدیم و شعری را که نوشتم به او نشان دادم و با کمک او سطرهایی را اضافه شد و شعر با همکاری ما کامل شد. این مسئله برای ما چیزی منحصر به فرد است.

این خواننده در مورد هدف خود از نوشتن این شعر، گفت: از طریق این شعر می‌خواهم به افرادی برسیم که از تبلیغات، موساد و سایر سرویس‌های مخفی در رسانه‌های (آلمانی) از جمله مسیحیان و لیبرال‌های تحت نفوذ آن تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: نوعی اکثریت ساکت وجود دارد که احساسات بدی نسبت حوادث در غزه دارند و تلاش شد کلماتی پیدا شود که به آنها و افرادی با پیشینه نژادپرستانه منتقل شود و سعی شد با کلمات به قلب و ذهن آنها نفوذ شود.

این سیاستمدار آلمانی فاش کرد : پس از انتشار این شعر، هالروردن بازیگر به شدت در رسانه های آلمانی مورد انتقاد قرار گرفت و او را به یهودی ستیزی و حمایت از جنبش حماس متهم کردند.

 دیهم معتقد است که هدف قرار دادن هالروردن به عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین بازیگران تئاتر در آلمان، بی‌احترامی نسل جوان روزنامه‌نگاران نسبت به هنر، اشعار ترانه، شخصیتی مانند هالروردن و مهم‌تر از همه افرادی که جان خود را در فلسطین از دست داده‌اند، آشکار می‌کند. زیرا روزنامه نگاران به این شیوه آموزش می بینند.

 او تاکید کرد: در این شعر هیچ تعبیر ضد یهود وجود ندارد. یهود ستیزی انتقاد از یک یهودی یا یک فرد سامی دیگر تنها به دلیل یهودی بودن او است، و استفاده از عباراتی مانند من این مرد را دوست ندارم زیرا یهودیان بوی بدی می دهند یا اینکه یهودیان به پول علاقه دارند.

 این خواننده آلمانی افزود: وقتی من این را می گویم یهودستیزی است، اما انتقاد از قاتل جمعی مانند نتانیاهو که یهودی است، یهودی ستیزی نیست.  

این سیاستمدار آلمانی تاکید کرد: ۳۰ درصد آلمانی ها مخالف رژیم اسرائیل هستند، به ویژه دو وزیر فاشیست آن ، بن گویر و اسموتریچ است. دو وزیر  ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی و اسموتریچ، وزیر دارایی، به دلیل اظهارات جنجالی نژادپرستانه و درخواست های مکرر شان برای آوارگی فلسطینی‌ها، مدت هاست که مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند.

 دیهم با تأیید موضع خود مبنی بر عدم یهودی ستیزی و جدا کردن این مسئله با اقدام نتانیاهو علیه فلسطینی ها و یهودیت به عنوان یک دین، گفت: من عاشق طنز یهودی هستم و این که چگونه هنر یهودی بخشی از فرهنگ آلمان است. همانند یهودیان، در آلمان شاعران بزرگ مسلمانی مانند ناظم حکمت ترک وجود دارند.

دیهم خاطرنشان کرد: این شعر توجه را به حمایت پنهانی که توسط صاحبان قدرت از تروریسم ارائه می شود؛ جلب می کند.

وی گفت:« ژان زیگلر» گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل ، نامه ای به هالروردن فرستاد و به او اطمینان داد که ویدیوی او حاوی هیچ چیز ضدیهودی، ضد غربی یا نژادپرستانه نیست.

کد خبر 1761826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha