موفقیت طرح شهید اصلانی در پیگیری مشکلات محلات

فرماندار مشهد گفت: طرح مسجد محور شهید اصلانی یکی از طرح های موفق در پیگیری مشکلات محلات بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، جلسه ویژه بررسی مصوبات همه محلات طرح شهید اصلانی با پیگیری مصوبات اتوبوسرانی، اداره برق، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری برگزار شد.

این جلسه با حضور محسن داوری، فرماندار مشهد، حجت‌الاسلام حیدری، مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان محلات مشهد در محل فرمانداری مشهد برگزار شد.

موفقیت طرح شهید اصلانی در پیگیری مشکلات محلات

فرماندار مشهد در این جلسه با اشاره به موفقیت طرح شهید اصلانی در پیگیری مشکلات محلات، گفت: مصوباتی که انجام نشده باید در اسرع وقت انجام شود.

وی یکی از برکات این طرح را تعریض پل دهرود دانست و گفت: بیشتر مصوباتی که انجام نشده دلایل خاصی داشته و دستگاه‌های اجرایی سعی خود را در زمینه حل مشکلات کرده‌اند.

گفتنی است، در پایان این جلسه مهلت جدید یک‌ماهه برای اتمام مصوبات قبلی محلات توسط دستگاه‌های اجرایی، تعیین شد.  

موفقیت طرح شهید اصلانی در پیگیری مشکلات محلات

شایان ذکر است، طرح شهید اصلانی، یک طرح مسئله‌شناسی مسجدمحور در محلات و روستاهای شهرستان مشهد است که از بهمن ۱۴۰۰ با همکاری مشترک مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و فرمانداری مشهد شروع شد. در این طرح مشکلات و معضلات محلات از سوی متدینان و معتمدان محله و هیئت امنای مساجد، جمع‌آوری و پس از طی مراحلی، اولویت‌بندی و رفع مسئله می‌شود.

برگزاری جلسه توجیهی در مسجد شاخص و محوری محله، تحویل فرم‌های مسائل محله به فعالان مساجد محله به همراه تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در مساجد، تکمیل فرم‌ها از سوی مساجد و تحویل به دبیرخانه امربه‌معروف مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان یا ثبت در سایت شهید اصلانی، آنالیز و اولویت‌بندی مشکلات، برگزاری جلسه در فرمانداری با حضور فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و پیگیری انجام مصوبات از مسئولان ذی‌ربط از سوی ائمه جماعت، گزیده‌ای از اقدامات انجام شده درباره حل چالش‌ها و مشکلات ساکنان محله‌های مشهد است.  

خبرنگار: احمد عدالتیان

کد خبر 1761862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha