باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی در مساجد ایجاد شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه مسجد باید پایگاه همه فعالیت‌ها باشد و مردم در این مسیر پشتوانه حرکتی هستند، گفت: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام بوده است و باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد ایجاد شود تا بتوان اسلام را جهانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع اظهار کرد: رویارویی جبهه حق و باطل از ابتدای تاریخ بشر وجود داشت اما انقلاب اسلامی ایران این مسئله را عیان‌تر کرد چون ابزار اجرای حکم با این انقلاب تحقق پیدا کرد و تقابل تمدن نوین اسلامی و تمدن مادی غرب پس از آن شکل گرفت و به همین دلیل هم تلاش‌های زیادی شد تا این انقلاب متوقف شود.

ضرورت تحقق امت واحده اسلام

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه ظالمان و مستکبران دنیا جمع شدند و با حمایت از رژیم بعث، جریان هشت سال دفاع مقدس را برای ایران اسلامی به وجود آورند تا شاید این انقلاب توسعه پیدا نکند اما وقتی در این زمینه شکست خوردند تهاجم و قتل عام فرهنگی را به وجود آوردند تا نگذارند این انقلاب به هدف نهایی خود برسد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال تحقق امت واحده اسلام و وحدت میان امت‌های اسلامی هستند تا در مقابل جریان کفر و استکبار یک جبهه واحد شکل بگیرد، تأکید کرد: مبارزه دائمی خستگی‌ناپذیر در مقابل جبهه باطل همان هدفی بوده که از ابتدای خلقت، انبیای الهی داشتند و ایجاد محور مقاومت در میان کشورهای اسلامی یک وظیفه و تکلیف است.

ظرفیت رسانه‌ای منبر مساجد برای تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام

وی بابیان این موضوع که باید منشور ترسیمی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، سرلوحه اقدامات قرار بگیرد، تصریح کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ای منبر مساجد برای تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام استفاده کرد و زمینه راهبری مردم را به سمت انجام وظایف و تکالیف از این طریق به انجام رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با اشاره به اینکه پایگاه مسجد باید به محور فعالیت‌ها تبدیل شود و مردم در این مسیر پشتوانه حرکتی هستند، گفت: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام بوده است و باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد ایجاد شود تا بتوان اسلام را جهانی کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بابیان اینکه انبیای الهی همواره در جبهه حق مقابل جبهه کفر و طاغوت قرار داشتند و در این مسیر هدایت مردم را انجام دادند، افزود: تقابل دو جریان حق و باطل در طول تاریخ همیشه وجود داشته است و فلسفه بعثت پیامبران هم این بود که مردم عبودیت و بندگی خداوند تبارک‌وتعالی را داشته و از طاغوت، کفر و بی‌دینی اجتناب کنند.

دوره امامت امام جعفرصادق(ع) دوره تدوین منظومه فکری، عملی و اجتماعی اسلام

وی با تأکید بر این موضوع که تقابل جبهه حق و باطل در دوران ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز وجود داشت و همیشه در حال مبارزه با امویان و عباسیان بوده‌اند، گفت: امام جعفر صادق علیهم‌السلام نیز در طول دوران امامتشان به دنبال پیاده‌سازی حاکمیت مطلق الهی در جامعه بر اساس سیره تمدن سازی اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند.

وی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق علیه‌السلام در دوره ۳۴ ساله امامتشان به تدوین منظومه فکری، عملی و اجتماعی اسلام پرداختند و در این راه بیش از ۴ هزار شاگرد تربیت کردند، بیان کرد: امام صادق علیه‌السلام در دوران حیات خود به بیان احکام فقهی، احکام زندگی و یک سبک حیات طیبه پرداختند و در این راه با بیش از ۳۵ هزار حدیث فقهی به تبیین حاکمیت الهی در عرصه فردی و اجتماعی رسیدند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان تأکید کرد: امام صادق علیه‌السلام با تربیت شاگردان و شبکه‌ای از مروجان و مبلغان دینی به ایجاد تشکیلاتی عظیم برای اسلام ناب و تفکر شیعی پرداختند تا هم ارتباط با مردم در این زمینه فراهم و هم این شبکه در زمان ائمه بعدی تقویت شود و این‌گونه امام علیه‌السلام تدبیر حرکت‌های اجتماعی شیعیان را مدیریت کردند.

پایان پیام/

کد خبر 1761877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha