تبلیغ به منزله خوب شناساندن و رساندن است

حجت‌الاسلام دبیری‌فرد، با بیان اینکه تبلیغ به منزله خوب شناساندن و خوب رساندن است افزود: محتوای ابلاغ نمی‌تواند یک امر مادی و جسمانی باشد، بلکه یک امر معنوی، روحی، فکری و احساسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام محمد دبیری‌فرد، در همایش تقدیر از اساتید مراکز علوم اسلامی خواهران استان خوزستان، ضمن بیان اهداف بعثت انبیای الهی به اصطلاح‌شناسی تبلیغ پرداخت و اظهار کرد: شهید مطهری در آثار خود تبلیغ را چنین تعریف می‌کنند که تبلیغ از ابلاغ است و ابلاغ، رساندن یک فکر و یا یک پیام است و یعنی رساندن چیزی به فکر و روح و ضمیر و قلب کسی به کار می‌رود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان اینکه تبلیغ به منزله خوب شناساندن و خوب رساندن است افزود: محتوای ابلاغ نمی‌تواند یک امر مادی و جسمانی باشد، بلکه یک امر معنوی، روحی، فکری و احساسی است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره تبلیغ می‌فرمایند که تبلیغ دینی حقیقت را بی کم و کاست بیان می‌کند و نه رنگ و لعاب می‌افزاید و نه برای اهواء و امیال این و آن از گوشه و کنار می‌زند و مبلغ دین، ادای شهادت می‌کند.

حجت‌الاسلام دبیری‌فرد، تبلیغ گفتاری، مناظره و تبلیغ آموزشی را از جمله روش‌های ائمه اطهار(ع) در تبلیغ برشمرد و بیان کرد: یکی از شیوه‌های تبلیغ گفتاری، خطابه و سخنوری است و آن هم اقسامی دارد از جمله می‌توان به خطابه اعتقادی، خطابه حماسی و خطابه اخلاقی و موعظه اشاره کرد.

کد خبر 1761895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha