قصور در انتخابات جبران شدنی نیست

طالبی گفت: انتخابات کار حساسی است و کوتاهی‌ها، کمبودها و قصورهای مجریان در آن قابل جبران نبوده و با آبروی نظام جمهوری اسلامی بازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی در بازدید ستاد انتخابات بیرجند اظهار داشت: همه مجریان انتخابات در دور اول انتخابات (۱۱ اسفند) وظایف خود را به خوبی انجام دادند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله اول انتخابات یازدهم اسفند ماه، ما انتخاباتی بسیار سالم، امن، با مشارکت و رقابت بالا در خراسان جنوبی داشتیم، افزود: قانون، خط و مشی هر جامعه ای را مشخص می کند و انتخابات برای هر جامعه ای سرنوشت ساز است.

طالبی نتیجه انتخابات را، گزینش فردی ولایی و انقلابی برای قانونگذاری و نظارت عنوان و تصریح کرد: انتخابات کار حساسی است و کوتاهی‌ها، کمبودها و قصورها در آن قابل جبران نبوده و با آبروی نظام جمهوری اسلامی بازی خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که کوچک‌ترین خطای ما در انتخابات توسط معاندین خارجی و داخلی به دنیا مخابره می شود، ادامه داد: تمامی امکانات و تجهیزات آماده هستند تا در ۲۱ اردیبهشت انتخابات سالم، رقابتی و امنی را رقم بزنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: مدیران هر کمیته باید اقدامات خود را برای چندمین بار بازخوانی کنند تا ایرادات رفع و خللی در انتخابات ایجاد نشود.

طالبی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند امکانات و تجهیزات خود را برای انتخابات در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه تخطی مدیران در ارائه امکانات دولتی برای انتخابات رسیدگی خواهد شد، گفت: بهترین امکانات باید برای انتخابات به کارگیری شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: به اندازه کافی در استان تعرفه داریم و چنانچه ۱۰۰ درصد واجدین شرایط هم در انتخابات شرکت کنند، ما به لحاظ توزیع تعرفه مشکلی نخواهیم داشت.

طالبی گفت: در مرحله اول انتخابات برودت هوا را داشتیم و مردم در شهرها متمرکز بودند اما هم اکنون فصل کار در روستاها هست لذا توزیع تعرفه بین شعب باید به موقع انجام شود.

وی با اشاره به حساسیت انتخابات در استان، افزود: یک رای هم سرنوشت ساز است لذا  باید مراقب بود تا شبهه ای برای کسی ایجاد نشده و اصل بی طرفی رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: طرفداری از یک نامزد خاص در انتخابات جرم است و مدیران به عنوان مجرم شناخته خواهند شد.

طالبی با بیان اینکه ۹۸ درصد شعب در شرایط سخت و یخبندان راس ساعت در مرحله اول انتخابات در اسفندماه فعال بودند، گفت: مجریان انتخابات باید دو ساعت قبل از اخذ رای انتخابات در محل حاضر باشند.

طالبی با اشاره به امنیت انتخابات، گفت: ما دشمنان قسم خورده زیادی داریم و اگر در مرحله اول انتخابات، انتخابات ما ذره ای حاشیه نداشت، به خاطر تلاش مسئولان امنیتی بود وگرنه دشمن همیشه برنامه دارد.

وی گفت: امکانات اداری هم برای تبلیغات نامزدها به کار گیری شده است.

طالبی ادامه داد: ما شعب سیار هم برای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف اضافه کردیم تا اگر تمدیدی برای رای گیری نداشتیم، رای مردم بر زمین نمانده و رای همه افراد را اخذ کنیم.

کد خبر 1761896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha