اجرای بیش از ۳ هزار برنامه طی دهه کرامت در همدان

حجت الاسلام ارتقایی گفت: همزمان با دهه کرامت بیش از ۳ هزار برنامه در سطح استان همدان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از همدان، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت و میلاد سراسر نور حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: جشن‌های دهه کرامت همزمان با سراسر کشور در همه محافل و اماکن دینی استان همدان نیز برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه بزرگداشت دهه کرامت اقدامی در راستای تکریم و ارج نهادن به جایگاه زنان، مادران و دختران ایران اسلامی محسوب می شود افزود: بر همین اساس تمامی برنامه های گرامیداشت دهه کرامت نیز مبتنی بر معرف افزایی با محوریت شخصیت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در هر شهرستان نیز به صورت ویژه دو جشن محوری  و شاخص به مناسبت ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و در روز ولادت امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) خواهیم داشت.

ارتقایی گفت: برگزاری جشن و آذین‌بندی با اجرای پویش «هر خانه یک پرچم امام رضا(ع)»، به منازل، مغازه ها و کوچه‌ها سوق داده می شود تا افراد به صورت خانوادگی در جشن امام رضا (ع) مشارکت کند.

وی با اشاره به برگزاری آیین ها و جشن های ویژه میلاد امام رضا (ع) در استان همدان از جمله جشن بزرگ ماه دخت و همچنین جشن بزرگ خورشید هشتم ابراز داشت: با توجه به ارادت خاص مردم ایران به امام هشتم(ع)، مبلغان سازمان تبلیغات با حضور در فضاهای مختلف شهری و روستایی به معرفت افزایی و تبیین سیره این امام همام می پردازند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی همدان خاطرنشان کرد: راه اندازی کاروان خودرویی، موتوری و دوچرخه سواری در شهرهای مختلف استان، برگزاری جشن میدانی با حضور خادمان حرم رضوی و اهتزاز پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در طی ده کرامت،  پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در شب ولادت آن حضرت و برگزاری جشن میلاد در پیاده راه بوعلی از جمله ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در استان همدان است.

وی ادامه داد: برنامه های مستقلی نیز مجموعه بانوان از جمله ستاد نهضت، رفیقانه، حرف آورد، کمیته مبلغات در طی دهه برنامه ریزی شده که شامل تبیین الگوی سوم زن توسط مبلغین و مبلغات، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در مساجد و اماکن در است.

کد خبر 1761907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha