حضور صنعتگر خراسان شمالی در نمایشگاه صنایع ‌دستی ۲۰۲۴ فلورانس

معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی از حضور صنعتگر خراسان شمالی در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در هشتاد و ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۴ در فلورانس خبر داد.

 پروانه کلاته، معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: معصومه گیفانی هنرمند صنایع‌دستی در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در هشتاد و ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۴ در فلورانس ایتالیا حضور یافت.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی فلورانس در کشور ایتالیا برگزار شد که این نمایشگاه فرصتی بود که در آن فرهنگ، هنر، سنت‌های صنایع‌دستی و نوآوری‌های جدید در کنار هم قرار می‌گیرد و به رویدادی انحصاری تبدیل می‌شود.

کلاته با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی بانوان هنرمند صنایع دستی این استان عنوان کرد: هرساله هنرمندان این عرصه در نمایشگاه های بین المللی آثار بی نظیری به نمایش می گذارند که مورد استقبال کشورهای همسایه قرار می گیرد و فروش خوبی برای آنان خواهد داشت.

معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی بیان کرد:  سال گذشته ۵۰۰ مجوز سه گانه در قالب کارت شناسایی، پروانه تولید کارگاهی و پروانه تولید انفرادی برای هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های سوزن‌دوزی، گلیم بافی، مشبک چرم و معرق کاری خراسان شمالی صادر شد.

کلاته اضافه کرد: صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی و انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی و چاروق و انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

کد خبر 1761921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha