جستجوی «یسنا»، مهمترین عملیات امدادی هلال احمر گلستان

غریب آبادی مهمترین عملیات امدادی جمعیت هلال احمر گلستان در سال جاری را جستجوی «یسنا»، کودک چهار ساله کلاله اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قاسم غریب ‌آبادی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته هلال احمر گفت: شعار هلال احمر بی‌طرفی است و به شکرانه الهی همه همکاران ما در این حوزه مقید هستند و به همه قومیت ها، ملیت ها و مذاهب خدمت رسانی انجام می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به مسئله امداد و نجات در پیدا شدن یسنا، افزود: در این حوزه عده ای به دنبال ایجاد تشنج و مشکلات در فضای مجازی بودند تا خدمات امدادی را زیر سوال ببرند.

پوشش بسیار خوب رسانه ها در اطلاع رسانی جستجوی یسنا

وی ادامه داد: پوشش بسیار خوب رسانه ها در اطلاع رسانی این مسئله باعث شد تا فضا در اختیار سوءاستفاده کنندگان قرار نگیرد.

غریب آبادی اظهارداشت: وارد کردن فشار رسانه ها به ربایندگان باعث شد تا این مسئله به یک مطالبه کشوری تبدیل شود و ربایندگان از ترس خود تلاش کردند با گذاشتن یسنا در بین مزرعه کلزار واقعه را طبیعی جلوه دهند و با فوت این کودک خردسال کوتاهی امدادگران را ثابت کنند.

جستجوی هوایی داوطلب هلال احمر سرنوشت یسنا را تغییر داد

وی خاطرنشان کرد: اگر آخرین جستجوی هوایی کایت سوار داوطلب هلال احمر نبود، سرنوشت این کودک خردسال مشخص نبود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه تا روز پنجشنبه عده ای به دنبال توقف جستجو برای یسنا بودند، گفت: اما هلال احمر پیشنهاد کرد تا جستجوها تا ۷۲ ساعت دیگر هم ادامه داشته باشد که خوشبختانه این تصمیم نتیجه خوبی به همراه داشت و باعث شادی یک ملت شد.

وی، مهمترین عملیات امدادی هلال احمر در سال جاری را جستجوی یسنا عنوان کرد و افزود: با تلاش شبانه روزی امدادگران هلال احمر و نیروهای مردمی این عملیات با موفقیت انجام شد.

«یسنا دیدار» کودک خردسال چهار ساله شهرستان کلاله‌ای هفته گذشته (یکشنبه ۹ اردیبهشت) که به همراه مادر خود در مزارع کشاورزی حضور داشت ناپدید شد و پس از چند روز جستجو در روز (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت) با سلامت جسمی کامل پیدا و به آغوش خانواده بازگشت.

کد خبر 1761949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha