وقتی قرآن قلب هنرمندان خارجی را جذب می‌کند

هنرمند قرآنی خراسان رضوی هاشم طلائیان در رویداد بزرگ هنری جهان در کشور امارات حضور دارد و نکته جالب توجه آن این است که آثار این هنرمند ایرانی سبب گرایش یک هنرمند آلمانی به قرآن شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، هاشم طلائیان هنرمند بجستانی که به دعوت کشور امارات در این رویداد شرکت کرده است دو اثر قرآنی اش را که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود را با هماهنگی موزه حرم مطهر رضوی، در این نمایشگاه جهانی به معرض دید عموم هنرمندان و مردم جهان قرار داده است.

این دو اثر که ابعاد هر کدام ۸۰ در ۱۲۰ می‌باشد مشتمل بر آیات شریف آیت الکرسی و سوره مبارک وضحی است. یکی از این آثار در اوصاف شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی است که طلائیان در گذشته آن را به موزه حرم مطهر اهدا کرده است.

هنرمندان خارجی با این دقت و حوصله به آثار هنرمند ایرانی نگاه می‌کنند و این همه پیچیدگی و ظرافت و رنگ بندی برایشان جای تعجب دارد.

نکته قابل توجه اینکه آثار این هنرمند ایرانی سبب گرایش به قرآن یک هنرمند آلمانی بعد از دیدن آثار هاشم طلائیان در نمایشگاه جهانی هنر امارات شده است.

درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات

گفتنی است، هاشم طلائیان یکی از هنرمندان جوان اهل بجستان است که تاکنون در عرصه های مختلف هنری به خصوص خوشنویسی موفق به خلق آثار قابل توجهی شده است. این هنرمند بجستانی خوشنویسی را از دوران کودکی نزد استاد علیشاهی شروع کرد و سپس پله های ترقی را طی کرد و در ۱۸ سالگی به درجه ممتازی در عرصه خوشنویسی نائل آمد. سال۸۹ نیز در جشنواره جوان برتر به عنوان جوان و اندیشمند برتر خراسان رضوی انتخاب شد ودر سال ۹۱ گواهی بین المللی مهارت را از جامعه آکادمیک آلمان دریافت کرد وشایسته دریافت تندیس طلایی همایش بین المللی مهارت شد. 

کد خبر 1761954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha