بسیجی برای سازندگی جغتای؛ از جهاد عمرانی تا درمان ناباروری و جهاد تبیین

مسئول بسیج سازندگی شهرستان جغتای در گفتگو با شبستان به تشریح اقدامات انجام شده و فعالیت های پیش روی جهاد سازندگی در این شهرستان پرداخت.

محمد امینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: سال گذشته در حوزه محرومیت زدایی، دو واحد مسکن کامل مددجوی کمیته امداد و بهزیستی توسط جهادگران ما ساخته شد؛ همچنین۷۶۰ پک لوازم التحریر و ۲۷۶۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

وی افزود: در راستای حرکت های جهادی ۱۹۰۰ نفر روز؛ برای ساخت منازل نیازمندان شامل طرح های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، برای شهرستان و خارج از شهرستان انجام شده است. همچنین در راستای کمک به مردم مظلوم غزه و سیل سیستان و بلوچستان کمک هایی به ارزش  ۱میلیارد ریال ارسال گردید.

برگزاری اردوهای تخصصی درمانی

مسئول بسیج سازندگی شهرستان جغتای با توجه به اردوهای تخصصی درمانی نیز بیان کرد: در سال گذشته دو بیمارستان صحرایی، برای بیماران نیازمند که توان حرکت نداشتند و نمی شد آنان را جابجا کرد برپا و خدمات مورد نیاز به آنها ارایه شد.

وی ادامه داد: کمیته اقتصاد مقاومتی نیز سال گذشته ۹ میلیارد تومان وام خود اشتغالی  به ۴۷ نفر پرداخت کرده است.

امینی کیا درادامه اظهار کرد: در هفته بسیج نیز افتتاح منزل مسکونی نیازمند معلول بهزیستی، که صفر تا صد آن توسط گروه جهادی ساخته شده را در پیش داریم که افتتاح آن همزمان با هفته بسیج سازندگی خواهد بود. همچنین توزیع ۸۰ بسته معیشتی، برگزاری همایش خیرین، اهدا پک درمانی، برای بیمارانی که زخم بستر دارند در دست اجرا است.

افزایش جمعیت با درمان ناباروری در جغتای

وی با اشاره اعزام گروه های جهادی و اقدامات انجام شده در راستای محرومیت زدایی در سطح شهرستان ادامه داد: تفاهم نامه ای با بنیاد برکت داریم که مراحل اولیه آن صورت گرفته است. برای بیماران صعب العلاج و  نابارور نیز  ویزیت رایگان توسط  گروه جهادی شهید رهنمون انجام شده است.  

مسئول بسیج سازندگی شهرستان جغتای افزود: ما با پرداخت وام سال قبل ۴۰ نفر شغل ثابت و پابرجا ایجاد کردیم از این افراد ۱۲ نفر کار خود را گسترش داده تعدادی را نیز مشغول به کار کردند.

ارتقای سواد رسانه گروه های جهادی

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه نیز ۳ عنوان برنامه را در دستور کار داریم تصریح کرد: بازتاب عملکرد گروه های جهادی، تهیه گزارش از فعالیت های گروه جهادی، برای پخش در صدا و سیما  و سایر رسانه ها از جمله اقدامات رسانه ای بسیج سازندگی جغتای است ...

مسئول بسیج سازندگی شهرستان جغتای در خصوص سواد رسانه و جهاد تبیین نیز عنوان کرد: در حوزه سوادرسانه با توجه به فعالیت دشمن در میدان فضای مجازی، برای ۸۰ گروه جهادی خود  کلاسهای سواد رسانه برگزار شده و در حوزه جهاد تبیین نیز عملکرد  خوبی داشته  و حدود ۲۰۰۰هزار نفر آموزش دیده اند و  این کار در سال پیش رو نیز ادامه دارد.

پایان پیام/

کد خبر 1761955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha