دلیل دیر معرفی کردن نماینده چهارم در انتخابات مجلس مشهد مشخص شد

سرویها در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر دیر معرفی کردن نماینده چهارم در دور اول انتخابات مجلس در مشهد دلایل این تاخیر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد کمال سروی‌ها صبح امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، بیان کرد: به همت مردم شریف مشهد، انتخابات در ۱۱ اسفند سال گذشته با مشارکت بالا برگزار شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: در دور اول ۴ نفر از داوطلبین به مجلس راه یافتند و ۲ نفر از داوطلبن به دور دوم راه پیدا کردند که با برگزاری انتخابات، فرد با آرای بالاتر به عنوان نماینده پنجم وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر دیر معرفی کردن نماینده چهارم، گفت: دور اول انتخابات، بعد از بررسی‌های فرماندار نتیجه را اعلام کردند در حالی که یک مرحله قبل آن این است که حتما تجمیع آرایی که شورای نگهبان انجام داده را انطباق دهند و بعد اعلام کنند، بلافاصله جلسه با فرماندار برگزار شد و محرز شد که احسان عظیمی راد حد نصاب رای را کسب کرده است و در ادامه تیمی از تهران برای صحت آن اعزام شدند، که صحت ان‌ محرز شد و نفر چهارم هم وارد مجلس شد.

سرویها با بیان اینکه ۸ استان دور دوم انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کنند، اما دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی نیست، افزود: دور اول انتخابات ۴۵۰ داوطلب داشتیم که شمارش آرا این تعداد  کار سخت و زمانبری بود اما در دور دوم انتخابات دو داوطلب داریم و در زمان کمتری نتایج اعلام خواهد شد.

وی در خصوص شیوه  تبلیغات داوطلبین بیان کرد: امکانات دولتی، صدا و سیما و ادارات را در اختیار تبلیغات داوطلبین قرار دادیم در ذیل کمیسیون تبلیغات به صورت عادلانه این امکانات توزیع شد و این مساله کمک کرد که داوطلبین به سمت تخلف پیش نروند.  

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: انتخابات سال‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود اما در این دوره، تخلفات محدود و کم بود به طوری که در حد تذکر بود، در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد. لازم به ذکر است که در قانون جدید به شورای نگهبان تکلیف شده است اگر افراد در هیات اجرایی تایید صلاحیت نشدند وظیفه داریم جلسه استماع برگزار و دلایل پرونده را بازگو کنند تا حقی از داوطلب ضایع نشود.

وی بیان کرد: تخلف یا تقلب اثرگذار در کشور ما نمی تواند صورت بگیرد هیات اجرایی در دولت ها وشورای نگهبان نظارت می کند و خود داوطلبین هم نماینده بر صندوق ها دارند داوطلبین اجازه دارند اگر تمایل داشتند نماینده ای برای شعب اخذ رای معرفی کنند.

سروی‌ها گفت: هزار و ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات در دور دوم انتخابات فعال خواهند بود، ۶۰ شعبه سیار در دور دوم خواهیم داشت اما ملاک ما در ارسال شعب سیار اماکن اجتماعین ذیل پادگان‌ها، بیمارستانها و زندانهاست که تجمع جمعیتی داریم.  

انتهای خبر/

کد خبر 1761960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha