استاد مویدی شخصیتی خاص و حاصل داده‌های انقلاب اسلامی بود

عبودتیان گفت: اگر داده‌های انقلاب اسلامی را به سیستم هوش مصنوعی بدهید و بگویید یک آدم خلق کنید یکی حاج اقا مویدی و دیگری حاج قاسم سلیمانی و ... می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید احمد عبودتیان-دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت در نخستین رویداد جایزه استاد مویدی (ره) که در مسجد کاظم بیک بابل برگزار شد، اظهار کرد: بنده یک بار توفیق دیدن حجت الاسلام مویدی را داشتم اما اوصاف حاج آقا را بارها شنیده‌ایم، فارغ از این مجموعه ایشان را کسی نشناخت، الان هم دقیق نمیتوان گفت که شناخت.

استاد مویدی شخصیتی خاص و حاصل داده‌های انقلاب اسلامی بود

وی با بیان اینکه شناخت ایشان جدای از سیره‌شناسی لزوم دارد، افزود: انقلاب اسلامی حقیقتی مبتنی بر انسان‌هاست، اگر داده‌های انقلاب اسلامی را به سیستم هوش مصنوعی بدهید و بگویید یک آدم خلق کنید یکی حاج اقا مویدی و دیگری حاج قاسم سلیمانی و ... می‌شود.

عبودتیان تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک جماد نیست یک حقیقتی دارد که در انسان‌های انقلاب اسلامی نمود پیدا می‌کند، بعد از شهادت حاج قاسم جمعیت زیادی به کف خیابان آمد، دو سال مقام معظم رهبری این مسئله را گوشزد کرد.

مربی دوره نشست تخصصی فعالان عرصه تربیت و مسجد مازندران، عنوان کرد: ۹۸.۲ که روز دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۷ به انقلاب آری گفتند، همان انسان هایی هستند که دی ماه ۱۳۹۷ زیر تابوت حاج قاسم آمدند، رسانه هاگفتند ۹۳ تا ۹۷ درصد به حاج قاسم آری گفتند، پس مبنای این امید است.

وی اضافه کرد: یکی از اینها شیخ محمدعلی مویدی است، فردی که بنا به تکلیف به زادگاه خود می‌آید، شخصیتی همچون آیت الله مصباح که صیاح علم، معرفت و اخلاق در مملکت، استاد فکر و قرین شهید مطهری است میگوید در مازندران گشتم یک نفر پیدا کردم نظیر ندارد.

عبودتیان خاطرنشان کرد: در حکومت مردم باید بهترین را انتخاب کنند، اینکه مرکز حکمرانی در حوزه فرهنگ مسجدکاظم بیک باشد یعنی پایگاه انقلاب در بابل است و اتفاقات سیاسی بابل در آن رقم می‌خورد، که بسیار ارزشمند است.

وی گفت: اگر مختصات مویدی را به هم وصل کنید چیزی شبیه انسان انقلاب اسلامی هک می‌شود، روش تبلیغ ایشان این بود که هیچ منبری را تکرار نمی‌کرد، اهل ارتباطات با تک تک مردم بود، حواسش جمع حال مکبر، دعاخوان مسجد و... بود.

عبودتیان یادآور شد: شناخت نسبت به فضای زمانه، راه‌اندازی مدرسه، طراحی دقیق برنامه‌ها و ماموریت‌ها حتی در زمانی که داغ اولاد دید برای خودش رسالت جدید پیدا میکند، مسئله به این مهمی را فرع و یک اتفاق می‌دانست، وابستگی به اولاد و عزیزانشان را اینطور میدیدند.

وی در پایان گفت: او کسی است که اهل نوآوری بود، محرم اسرار جوانان، اهل نماز نافله، اهل تضرع و شب زنده‌داری بود، برای ماموریت‌های انقلاب اسلامی تعجیل داشت، نحوه رفتنشان ما را یاد صدیقه طاهره (س) می‌اندازد، اینها را باید بدانیم‌ و بگوییم اگر دستاوردهای انقلاب اسلامی پرورش افرادی همچون اوست، چقدر خوب، این هنر انقلاب اسلامی و امام عزیز ما بود.

به گزارش شبستان، در نشست تخصصی فعالان عرصه تربیت و مسجد استان مازندران، تبیین مولفه‌های یک تشکل تربیتی الگونمایی مدل «تربیت در مسجد»   و بررسی مصداقی مدل استاد مویدی در مسجد کاظم‌بیک به همراه بررسی ابعاد شخصیتی استاد حجت الاسلام مویدی (رحمة الله علیه) به مربیان نمونه در حوزه تربیت جایزه ویژه اسوه اهدا شد.

استاد مویدی شخصیتی خاص و حاصل داده‌های انقلاب اسلامی بود

استاد مویدی شخصیتی خاص و حاصل داده‌های انقلاب اسلامی بود

کد خبر 1761962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha