توجه به فعالیت‌های پرورشی در کنار آموزش دانش آموزان مهم است

طاهری با تاکید بر اهمیت کار پرورش در کنار تعلیم دانش آموزان گفت: باید وزن کارهای فرهنگی در کارهای آموزشی و پرورشی بالا رود برای اثر بخشی روی دانش‌آموز باید برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم با بیان اینکه آموزش و پژوهش از عناصر مهم در آموزش و پرورش و همه حوزه‌های کاری است، گفت: دلسوزی، مهمترین ویژگی معلم است، اگر معلمان دلسوز باشند اثربخشی روی دانش‌آموزان و آینده کشور بی‌نظیر خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت کار پرورش در کنار تعلیم دانش آموزان گفت: باید وزن کارهای فرهنگی در کارهای آموزشی و پرورشی بالا رود برای اثر بخشی روی دانش‌آموز باید برنامه داشته باشیم.

طاهری با اشاره به اینکه تجربه نشان می‌دهد برگزاری اردو تأثیر بالایی در امور تربیتی دارد و یک اردوی ۲۴ ساعته می‌تواند نقش یک برنامه ۲۴۰ ساعته را ایفا کند، ادامه داد: برخورداری از اردوگاه خوب، مربی توانمند و محتوای مناسب را لازمه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی خواند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی به ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری و جابه جایی ۲۷۰ پله ای یکی از مناطق اشاره کرد و گفت: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

علی اسماعیلی با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم، خاطرنشان کرد: بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 1761977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha