وداع پرشور با امام جمعه ای مردمی

می توان حسرت از دست دادن امام جمعه ای مردمی را در چشمان اشک آلود مردم شهر بلوک دید، همه آمده اند از کوچک و بزرگ، پیر و جوان برای استقبال از امام جمعه محبوب شان تا اشک ها و دعای خیر خود را بدرقه راهش کنند.

خبرگزاری شبستان _ جنوب کرمان، مهدیه شعبانی: نماز جمعه از مصادیق تعظیم شعائر اسلامی و از صدر اسلام تا به امروز نمادی از همبستگی مسلمانان به شمار می رود، دارای دو خطبه است که توسط امام جمعه ایراد می شود، امام جمعه علاوه بر تسلط به مسائل و احکام دینی باید نسبت به احکام سیاسی، اجتماعی و مشکلات روز جامعه آشنا باشد تا در خطبه های نماز جمعه به این مباحث بپردازد.
حجت الاسلام اصغر دهقان دولتی یکی از ائمه جمعه جنوب کرمان بود که از مردادماه سال ۱۴۰۱ به عنوان دومین امام جمعه بخش اسماعیلی وارد شهر بلوک بخش اسماعیلی در شهرستان جیرفت شد، مردم بلوک به یاد دارند حجت الاسلام دهقان از همان اولین خطبه های نماز جمعه در ۱۴ مردادماه از تریبون نماز جمعه سعی کرد تا با بیان مشکلات منطقه صدای مردم باشد.
مردم به باد دارند در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری در آخرین خطبه های نماز جمعه، حجت الاسلام دهقان دولتی دغدغه معلمان را داشت و از مردم خواست تا با هدیه ای معلمان را دلگرم به کار کنند و از شوراهای اسلامی هم خواست تا پیگیر رفع مشکلات شهر و روستاها باشند.

امروز برای حضور در مراسم تشییع جنازه امام جمعه فقید شهر بلوک به این شهر آمده ام، هوا گرم است و برای فرار از آفتاب سوزان به سایه مغازه ای پناه می برم در کنار من از دختر بچه کوچک گرفته تا مادران عصا به دست نشسته اند و نقل محلس شان، خوبی ها، بزرگ منشی و مردم داری حجت الاسلام دهقان است، با آنها به گفتگو می نشینم.

حجت الاسلام دهقان دولتی امام جمعه ای دلسوز، دغدغه مند و پای کار خدمت به مردم بود این را سلیمه مرسلپور یکی از شهروندان بلوک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: حیف و صد حیف که ما لایق این امام جمعه نبودیم.
این شهروند شهر بلوک می افزاید؛ بومی نبود اما آنقدر دلسوز و پدرانه دغدغه رفع مشکلات مردم را داشت که ما او را یکی از شهروندان بلوک می دانستیم.
او می گوید؛ امام جمعه فقید از روزی که بلوک آمد بین مردم منطقه اتحاد به وجود آورد، مردمی بود در مجالس شادی و عزای ما شرکت می کرد تا حالا مسئولی به خوبی او ندیده بودیم.
فاطمه می گوید؛ حجت الاسلام دهقان برای رفع نیاز فقرا و مستمندان تلاش می کرد گاه از نهادها و خیرین گاهی هم حتی از جیب خود برای رفع نیاز نیازمندان خرج می کرد.
این شهروند شهر بلوک می افزاید؛ امام جمعه فقید همچون پدری مهربان برای دختران یتیم بود و در زمان امامت جمعه شهر بلوک چند سری جهیزیه به کمک خیرین تهیه کرد.

او می گوید؛ حجت الاسلام دهقان دولتی دغدغه حجاب و عفاف داشت و از هزینه شخصی برای بانوان و دختران محجبه و عفیف که بضاعت مالی برای تهیه چادر نداشتند، چادر خریداری و اهدا می کرد.
علیرضا می گوید؛ بخش اسماعیلی مشکلات متعددی از راه و جاده بگیر تا آب و برق دارد که همواره رفع این مشکلات دغدغه امام جمعه فقید بود.
او می افزاید؛ چنان دلسوز بود که گویی در این منطقه متولد شده است و امیدواریم مسئولین دغدغه های حجت الاسلام دهقان در رفع مشکلات و محرومیت بخش اسماعیلی تلاش کنند.

گفتگو که تمام می شود به اطراف نگاه می کنم تعداد زیادی به جمع ما اضافه شده است‌ و می توان حسرت از دست دادن چنین امام جمعه ای را در چشمان اشک آلود آنها دید، همه آمده اند از کوچک و بزرگ، پیر و جوان برای استقبال از امام جمعه محبوب شان تا اشک ها و دعای خیر خود را بدرقه راهش کنند.

کد خبر 1761988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha