جشن‌های دهه کرامت در بیش از دو هزار مسجد و محله از استان کرمان برگزار می‌شود

نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت استان کرمان با حضور جمعی از فعالان مساجد، بقاع متبرکه و خادمیاران رضوی تشکیل و اهم برنامه‌های این دهه با تاکید بر محوریت مساجد اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت، دوشنبه(۱۷ اردیبهشت) با حضور جمعی از فعالان مساجد، بقاع متبرکه و خادمیاران رضوی توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل و اهم برنامه‌های این دهه با تاکید بر محوریت مساجد اعلام شد.
حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در این نشست با تاکید بر اینکه مسجدمحوری در جشن‌های دهه کرامت باید پررنگ باشد؛ افزود: مسجد باید نقش خود را در این دهه ایفا کند.
وی اظهار کرد: مساجد با مشارکت دادن جوانان و نوجوانان در جشن‌های دهه کرامت، می‌توانند این قشر را به مسجد جذب کنند.
انجم‌شعاع با بیان اینکه حداقل ۱۰ جشن محله‌ای در دهه کرامت پیش‌بینی شده؛ افزود: ایجاد غرفه‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی نیز در حاشیه این جشن‌ها مد نظر است.

علی مهدی‌خانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در ابتدای این نشست با اشاره به رویکرد مردمی جشن‌های دهه کرامت؛ برنامه‌ریزی در جهت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این دهه را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه سرهنگ سعادت، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ثارالله استان هم گفت: بیش از دو هزار جشن در مساجد و محله‌ها برنامه‌ریزی شده و علاوه بر آن، توزیع بسته‌های کمک معیشتی نیز جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده بسیج است.

تکریم دختران، توزیع تبرکات رضوی، تدارک ضیافت شام در جشن میلاد امام رضا علیه‌السلام و... از جمله برنامه‌های ستاد دهه کرامت استان اعلام شد.

گفتنی است؛ برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار "با شما سربلندیم الامام؛عزالمومنین" از جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه، مصادف با اول ذیقعده، سالروز میلاد باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آغاز می‌شود و در روز ۳۱ اردیبهشت ماه، مصادف با ۱۱ ذیقعده، روز میلاد امام رئوف پایان می‌یابد.

کد خبر 1762012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha