نخستین گروه دانش آموزی "سفیران استاندارد" استان کار خود را آغاز کرد

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی با اشاره به امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش خصوص گروه دانش آموزی "سفیران استاندارد" گفت: در گام نخست ۲۴۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر استان آموزشهای مرتبط را شروع کردند و هیچ گونه محدودیتی در خصوص افزایش این تعداد دانش آموز وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز دوشنبه (۱۷اردیبهشت) اداره کل استاندارد و آموزش و پرورش خراسان رضوی تفاهمنامه همکاری امضا و نخستین گروه دانش آموزی "سفیران استاندارد" استان نیز کار خود را آغاز کرد.

محمد سجادی مدیرکل استاندارد خراسان رضوی، در حاشیه امضای این تفاهمنامه در نشست با خبرنگاران گفت: این تفاهمنامه با هدف توسعه و تثبیت فرهنگ استاندارد و مهارت افزایی برای پیشبرد ساحت اقتصادی و حرفه ای در راستای کنشگری و مسئولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور به امضا رسید.

وی با بیان این که این دانش آموزان در مقطع دوره اول دبیرستان و دوره دوم ابتدایی هستند افزود: در گام نخست ۲۴۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر استان آموزشهای مرتبط را شروع کردند و هیچ گونه محدودیتی در خصوص افزایش این تعداد دانش آموز به عنوان سفیران استاندارد وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیتهای پارسال اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: انجام چهار هزار و ۳۳۲ بازدید فنی از واحدهای تولیدی و ۱۳ هزار و ۳۳۰ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی، سه هزار و ۲۱۵ ارزیابی انطباق در کالاهای صادراتی و ۷۲۳ ارزیابی انطباق در کالاهای وارداتی و همچنین ۲ هزار و ۵۰۴ بازرسی از مراکز تفریحی و شهربازی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

سجادی ادامه داد: همچنین پارسال همکاران ما پنج هزار و ۲۳۷ بازدید از نازلهای بنزین و گازوییل و ۶۱۲ بازدید از نازلهای سی. ان.جی انجام دادند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات ما موضوع خالص فروشی به خصوص در قنادیها و عدم محاسبه قیمت جعبه به میزان و هم قیمت شیرینی بود و شهروندان هرگونه تخلف در این زمینه را با شماره کشوری ۱۵۱۷ گزارش دهند.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: در این سامانه گزارشهای مربوط به هر استان ابلاغ می‌شود و ما هم پیگیر تخلف گزارش دهی شده هستیم و هم نتیجه را به ستاد مرکزی اعلام می‌کنیم که در قبال تخلف گزارش شده چه اقدامی انجام داده ایم.

انتهای خبر

کد خبر 1762024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha