نقشی که سرود در محجبه شدن دختران ارومیه‌ای دارد

گروه سرودی که در مدرسه دخترانه ارومیه به همت فعال مسجدی در یکی از مناطق کم برخوردار راه اندازی شده مروج حجاب در بین دختران نوجوان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، موضوع حجاب و عفاف یکی از موضوعات بروز و مورد تاکید ائمه اطهار بوده که امروزه بانوان در این موضوع فعالیت های چشمگیری دارند. مساجد پایگاه اصلی جهاد تبیین محسوب می‌شوند و سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که امامین انقلاب نیز همواره نسبت به مسجد تاکید داشتند چنانکه امام راحل فرمود: «مسجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید»، همچنین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز عنوان کردند: «مسجد، هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم  مرکز تفکّر و تأمل، هم مرکز تصفیه روح، هم مرکز خلوص و مرکز اتّصال بنده به خداست».

در این راستا باید تلاش شود تا از تریبون مسجد و منبر به شکل محتوایی و با بیانی جذاب، نسبت به اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب عمل کنیم و پیوند مسجد و مدرسه نیز در این امر مهم است بطوریکه حضور دانش آموزان در مسجد وبالعکس حضور امام جماعت در مدارس می تواند موثر عمل کند.

در استان آذربایجان غربی هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری فعالیت میکند که حوزه عفاف و حجاب یکی محورهای مهم فعالیت کانون ها است.

گروه سرود مدرسه باعث ترویج حجاب شده است

خدیجه سلطانی، فعال مسجدی و رابط خواهران کانون مسجد موسی بن جعفر (ع) ارومیه به خبرنگار شبستان گفت: شغل من معلمی است و جهاد تبیین مسائل روز یکی از وظایف اصلی بنده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مدرسه ایی که من مدیریت آن را برعهده دارم در منطقه کم برخوردار ارومیه بوده و از لحاظ پوشش و عفاف و حجاب وضعیت قابل قبولی نداشت.

سلطانی ادامه داد: در این راستا در مدرسه گروه سرودی با حضور ۳۰ نفر از دختران تشکیل دادیم و ذهنیتی که این گروه در بچه ها به وجود آورد موضوع حجاب و چادر بود.

مدیر مدرسه «حجاب» ارومیه ادامه داد: این گروه سرود باعث شد ۳۰ نفر از دختران مدرسه که حجاب مناسبی نداشتند الان با چادر در مدرسه حضور داشته باشند و حتی به جرات می توانم بگویم به تبعیت از دختران، مادران نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند.

رابط مسجد موسی بن جعفر(ع) ارومیه بیان کرد: چون چادرها و لباس های حجاب برای دختران به صورت امانت و مختصص گروه سرود بود این اعضا تشویق به خرید چادر شخصی شدند که روزمره از آن استفاده کنند.

سلطانی افزود: موضوعاتی همچون حجاب باید در مناسبت و به بهانه های مختلف در بین نوجوانان به درستی تبیین شود متاسفانه در این حوزه کم کاری شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1762041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha