رونمایی از کتاب «رقص خون در گلوی پاییز»  در ملایر

کتاب «رقص خون در گلوی پاییز» با حضور جمعی از مسئولان استان همدان و شهرستان ملایر و خانواده های معظم شهدا، در بیت شهید رسول هوشیاری و با حضور خانواده معزز ایشان رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، آیین رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز با حضور جمعی از مسئولان استان همدان و شهرستان ملایر خانواده های معظم شهدا، یادگاران دفاع مقدس و ایثارگران، هنرمندان و مسئولین شهرستان در بیت شهید رسول هوشیاری و با حضور خانواده معزز ایشان برگزار شد.

 در این مراسم هادی آزادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ۱۱۰۰ شهید والامقام شهرستان ملایر گفت: تعداد یکصد جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت طی سال گذشته استان همدان تدوین شده که بخش مهمی  از آن مربوط به شهرستان ملایر است.

جانشین مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه کتاب «رقص خون در گلوی پاییز» نیز یکی از این آثار پربرکت در  حوزه دفاع مقدس است افزود: نوشتن این کتب در واقع بازگو کردن خاطرات و زندگی نامه شهدا برای نسل امروز است.

رونمایی از کتاب «رقص خون در گلوی پاییز»  در ملایر

وی با تاکید بر نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: نسل امروز با توجه به شرایط جامعه بیشتر نیازمند آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس است.

  سردار رضا میرزایی نیز با تاکید بر اینکه اجر نویسندگان حوزه دفاع مقدس کمتر از شهادت نیست، افزود: نوشتن این کتاب ها باعث می‌شود که خاطرات شهدا فراموش نشود.

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهید «رسول هوشیاری» حکم چندین شهید را دارد، گفت: شهدا قهرمانانی بودند که داوطلبانه فدای اسلام و ملت شدند تا این کشور اسلامی بماند.

رونمایی از کتاب «رقص خون در گلوی پاییز»  در ملایر

وی با بیان اینکه سلاح اصلی شهدا غیرت بود و امروز دشمن همین غیرت را نشانه گرفته است تصریح کرد: مساله روسری برداشتن نیست، دشمن از راه دین وارد شده و این حجاب خط اول دشمن است و از این راه یک‌ جنگ فرهنگی را آغاز کرده است.

فرشاد کشاورزیان نیز گفت:  انجمن ادبیات پایداری را با کمک دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری «لیلا گودرزیان‌فرد» نویسنده ۳۰ کتاب در حوزه ادبیات پایداری، در اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی ملایر و با هدف جذب نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری تاسیس کنیم.

 مدیر اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی ملایر افزود:  کتاب «رقص خون در گلوی پاییز» خاطرات شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری» است که «زهرا علیزاده» آن را از زبان همسر شهید به رشته تحریر درآورده است،

رونمایی از کتاب «رقص خون در گلوی پاییز»  در ملایر

 گفتنی است:  رسول هوشیاری» در پاییز ۱۳۲۳ در روستای دهنو از توابع شهرستان ملایر چشم به جهان گشود و در پاییز ۱۳۶۰ در عملیات مطلع‌الفجر و در ارتفاعات گیلانغرب به مقام رفیع مفقودالأثری نائل شد، این شهید والامقام دارای شش فرزند(سه پسر و سه دختر) است.

 کتاب «رقص خون در گلوی پاییز» به قلم نویسنده جوان ملایری «زهرا علیزاده» روایتی است از زندگی شهید جاویدالاثر رسول هوشیاری در ۱۹ فصل و ۲۰۰ صفحه  طی چهار سال گردآوری شده است، که  فصل اول با آشنایی و ازدواج شهید آغاز و فصول دوم و سوم به کودکی شهید و همسرش پرداخته می‌شود و از فصل چهار تا فصل ۱۵ زندگی مشترک این زوج روایت و به شهادت  و فصل شانزدهم نیز به شهادت برادر شهید(قدرت ترک‌دهنو) و فصل هفدهم تا نوزدهم به اتفاقات، کرامات و خانواده‌ شهید در نبود شهیدشان اختصاص دارد.

در این مراسم فرماندار ملایر از صبوری ها و مجاهدت همسر گرانقدر شهید هوشیاری تقدیر و تجلیل بعمل آورد.

رونمایی از کتاب «رقص خون در گلوی پاییز»  در ملایر

کد خبر 1762054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha